Sugar Glider Jinak Berlari Ke Tuannya (Video)

Salam ! 

Saya teruja ni nak bagitahu semua...sugar glider saya semakin jinak dari hari ke hari. Pagi ni saja saya punya muka ni habis dijilatnya...sebenarnya saya pakai masker oil tepek di muka ni...sugar glider saya tu naik panjat atas kepala, kemudian jilat jilat dahi saya sampai licin...hai..apa yang sedap sangat masker saya ni saya pun tak tahu...seronok pulak dia menjilat sampai licin...

Oh ya ! Pagi tadi....saya dah try satu trick ! Trick menjinakkan Sugar Glider !

Saya tak sangka, sugar glider saya boleh berlari ke arah saya bila dipanggil. Wow..satu peningkatan yang hebat kerana umur sugar glider saya ni baru sahaja 3bulan. Semakin jinak, semakin sayang tau. Saksikan sendiri video dibawah, sugar glider saya bermain dengan saya di halaman rumah = )

Video Sugar Glider Jinak

My Sugar Glider, Shemie & Ninja.


My Sugar Glider, Shemie & Ninja.




Comments

  1. gedik dan lincah sugar glider tu... huhu.. haritu pernah sugar glider nak naik atas badan, kita yang berlari-lari.. takut... hahaha..

    ReplyDelete
  2. jgn takut..kalau sayang dia mesti tak takut punyer..ehehe..dia bukan menggegt orang pun..dia geget kalau rasa terancam jer..ni sebab da jinak, dia manja

    ReplyDelete
  3. pernah pegang satu .. kawan punya .. org kata, tips dia, bawa je selalu dengan kita .. dan dia mmg akan jinak dengan tuan dia ..

    dan dia sgt cam tuan dia .. n manja sgt, kalau ada binatang peliharaan lain, macam kucing, dia rasa tuan dia dirampas .. uhuhuh

    cute !! nak bela, tapi mahal laa

    ReplyDelete
  4. ipai..ni i beli pun sebab baru dpt gaji..berkorban sikit untuk my best interest..mahal pun tapi rasa sgt terubat dan berbaloi sekarang ni..

    huhu...yupp dia sgt manja..tak sabar nak tgu dia grow up ipai

    ReplyDelete
  5. nanti suh die terbang datang sini .. huk3 ..

    ReplyDelete
  6. Saya bru bli sugar glider minggu lepas.. bez tngk neon punye jinak cenggitu, cmne nk bgi dye jinak ek, lme x? sy gsok pon dye xleh dok diam.. >.<

    ReplyDelete

Post a Comment