Penjual Sugar Glider.

Sebelum kita membeli sesuatu benda, elok rasanya kita buat survey harga dulu...macam saya ni, saya nak beli Sugar Glider, saya search harga di internet, kemudian saya compare dengan harga sugar glider yang ada di pet shop...Mak aaihh..kalau di petshop saya akan berhabis sampai ribuan ringgit. Jadi, saya pilih untuk beli Sugar Glider melalui internet, jauh lebih murah.

Gambar Sugar Glider
 
Gambar Sugar Glider

Jika di petshop, sugar glider dijual dengan harga RM380 seekor (harga di Mines). Tidak termasuk makanan dan sangkar. Jika di internet, ramai penjual menawarkan harga lebih murah sekitar RM200-250 seekor, kelengkapan sangkar, makanan juga diberikan. Siap ada COD (Cash on Delivery) lagi.

Bijak membeli, menang memakai !

Jadi jangan lupa survey dulu ya, jangan main terjah PetShop jer...Harga di Petshop sangat mahal ! Okay, nak tahu macam mana saya survey ? Saya google sahaja di Mymudah.my, pergi kat Forum berkenaan Sugar Glider, kemudian catat semua harga Sugar Glider dan sangkar dan makanan dia...

Jeng jeng jeng...



Comments

  1. la...mestilah nak!!saja bagi org suspen neo ni..xD

    ReplyDelete
  2. betul2...memang murah kalau pandai cari kat internet..

    ReplyDelete
  3. aku ade prasan kat danau kota aritu..dorg ade jual SG..byk lak tu..geram kott tgk

    ReplyDelete
  4. Kalau di Sarawak.....mana nak beli? Boleh kirim tak dr Semenanjung ke Sarawak? Tq

    ReplyDelete
  5. sume tu cm area kl je. Kelantan ad x? ak nk beli

    ReplyDelete
  6. sugar glider nih bukan binatang yg aku tgk doku kat NatGeo tu dorang tangkap penjual kat thailand

    ikut doku tu..penjual dah potong kuku supaya binatang tu tak merbahaya n jadi pasif

    entah tak pasti pulak la

    ReplyDelete
  7. farah..yup untuk pair =)


    ubey, kat kelantan ada jual..caridi fb =)

    kudabesi, i dah potong kuku sg i da..tak merbahaya =)

    ReplyDelete
  8. nk tnye cket....
    460 untok 2 ekor ea??
    klo trmsok cage skali bper?
    klo dh bli nnti...die hantar ke rumah ke?atau kite kne pgi sne..amek?

    ReplyDelete
  9. rm460 include cage..tp berapa besar cage 2??

    ReplyDelete
  10. boleyh dipercayai ke ni??kang kene tipu..

    ReplyDelete
  11. In Glodog, left side row, there are two shops that sell kitchen utensil, import, local product and in good quality.

    ReplyDelete

Post a Comment