Makanan Sugar Glider.

Sebagai newbie dalam membela suggies ni, kita mesti tau cara menyediakan makanan untuk suggies ni...Suggies ni tak boleh diberi sebarang makanan, kalau tak kena pada gaya dan diet nya, nanti boleh mengundang sakit dan mati ! Bahaya wooo...so bagilah makanan yang berkhasiat untuk suggies anda yer.

Mengikut pakar sugar glider ni, suggies ni kena beri makan makan mewah sikit..HPW diet, buah, sayur, telur, madu , susu, yogurt...pergh belambak siot. Pening saya nak catat semua..tapi slow slow laa... setakat ni saya cuma bagi sugar glider saya makan buah epal yang dipotong hancur, air yang dicampur dengan madu, telur rebus dan palette. Yang HPW dan yogurt jadah tu belum try lagi la...


kesayangan ku..
Sugar Glider saya sedang makan...



Cara Buat Makanan Sugar Glider.
Credit to : Storimoridiri

Cara Buat Makanan Sugar Glider.
Video : Sugar Glide Feeding Routine ! = )

Dah macam babysitter dah...hihi...apa sahaja demi mu sayang ku = )




Comments

  1. epal tak bagus utk glider. sbb terlalu tinggi kadar phosporus. buah paling baik utk glider adalah betik. my glider semua mkn betik setiap mlm dan HPW setiap pagi seblm diorg masuk tdur

    ReplyDelete
  2. Please give your Sugar Glider Powder Milk + Nestum. Add a little water to make it lightly soft. My SGs are really healthy. I use Dugro Asli Powder Milk for 3/6 years below kids as it tastes a little sweet. Honey, yes. But the honey we get is not PURE. I don't give honey. Any fresh fruit that is sweet is okay. Powder milk + Nestum + sweet fruit will make them strong and healthy.

    ReplyDelete
  3. saya pembekal sugar glider dan HPW diet terbaik sugar glider...harga terbaik.penghantaran ke seluruh malaysia.hubungi saya TAUFIK tel-0137456544

    ReplyDelete
  4. Makanan bugsy memang bagus untuk glider. Kita ada banyak jenis bugsy untuk glider glider.

    ReplyDelete
  5. Saya ni br je bl suger glider ni..so bl nak pegang dia,dia akan keluarkn bunyi pelik dan gigit jari saya..so sy rase sakit n kerap terperanjat...knp ye??

    ReplyDelete
  6. Saya ni br je bl suger glider ni..so bl nak pegang dia,dia akan keluarkn bunyi pelik dan gigit jari saya..so sy rase sakit n kerap terperanjat...knp ye??

    ReplyDelete
  7. Saya ni br je bl suger glider ni..so bl nak pegang dia,dia akan keluarkn bunyi pelik dan gigit jari saya..so sy rase sakit n kerap terperanjat...knp ye??

    ReplyDelete
  8. saya nie newbie...tapi saya nya persoalan..makanan paling bagus untuk suggie yg berumur bawah 6bulan apa...dan kandungan hpw apa eah...sorry bnyak soalan tp saya nak lebey detail...dan satu lg..betul ka suggie dia akan tertarik dengan wana warni dn membuatkan dia aktif

    ReplyDelete

Post a Comment