Buat Pizza Lagi !

Ni pizza hut yang kedua saya buat sendiri dalam minggu yang sama. Kalau nak tengok yang firstime cuba, click ni ! Huhuhu...sejak dah tau cara cara buat doh ni, makin galak saya nak buat pizza : ) 

Inilah hasilnya ; ) Pizza Hut made by neo silampuneon 

Kalau yang sebelum ni, saya buat pizza bentuk petak jer, kali ni saya buat bentuk bulat pulak. Kalau pizza sebelum ni saya tengok resepi, kali ni dah tak payah tengok resepi dah. Kali ni lebih sedap dari yang pizza pertama tu ; )

Gambar gambar Pizza Hut Sedap : Cara buat pizza paling mudah.

Sediakan doh, dan tunggu sampai doh itu kembang. 
Nak tahu cara buat doh ? Sila click link ini : Cara Buat Doh Pizza 

Sediakan sos, masak bawang dan tomato potong , tambahkan sedikit oregano dan sos tomato.

Sos tomato dah siap...

Sediakan topping ketam, hotdog, atau apa apa yang kamu suka

Ambil doh tadi dan letak dalam loyang yang disapu minyak...
pastikan doh tu setinggi 0.5 cm jerr...jangan tebal tebal nanti roti tak masak

panaskan dalam ketuhar sekejap tunggu roti kembang sikit.

sediakan daging cincang..saya gunakan burger sahaja

mix vegetable dan nenas.

sapu mayonise , kemudian sapu sos tomato yang dimasak tadi atas doh dalam loyang...

taburkan daging kisar

taburkan mix vegetable dan juga nenas

topping hotdog, ketam

cheddar cheese yang hancur tu..kalau pakai cheesedale pun boleh...

ni yang ekstra lebih..buat pizza gakk = )

bakar dalam ketuhar dengan suhu 180 degree
40 minit., siap !

Siap ! makannnnn !!


Comments

  1. Weh,sedap pulak tgok ko nyer pizza nie! Lapoo

    ReplyDelete
  2. menarik tp nanti balik rumah baru boleh cuba buat..


    ,,kalau rajin :P

    ReplyDelete
  3. sedap sedap.
    sebab aku tak pernah buat keje bakar-bakar ni, panaskan dalam ketuhar tu mcm ne? time tu memang dah tetapkn kat 180degree ke?

    *soklan noob giler* haha ampun.

    ReplyDelete
  4. ketuhar tu biarkan panas 180 degree siap siap..pastu masukkan je pizza tu..

    huhu yang lain lian bolehlah mencuba yer =)

    ReplyDelete
  5. ambuihhh... *gulp* meleleh² dah air liur ni ehehe nak pizza 1!!

    ReplyDelete
  6. tunggu tunggu.. esok nak try ikut resepi ni. hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment