Saturday, June 18, 2011

Buang Sampah Merata-Rata.

Salah satu sikap manusia yangs aya paling tak suka ialah suka buang sampah merata-rata. 

Bengang betul laa kalau orang takde kesedaran sivik ni. Lepas minum air je.., buka tingkap kereta dan buang di tepi jalan raya...Lepas makan keropok ke, plastik main lempar je kat jalan raya. Melampau betul...samalah yang hisap rokok pun, lepas merokok je buang kat jalan..amboiii...melampau.

mentang mentang ada orang DBKL sapu sampah...
gambar ni diambil ketika saya nak balik dari kerja...

manusia ni takde kesedaran nak jaga kebersihan alam sekitar...
atau masa kecik kecik mak bapak tak ajar kot ?

Hentikan tabiat anda yang suka membuang sampah merata rata tu ok !


 

Designed by Alieff Artwork