10 Ragam Manusia Saya Tak Suka...

Ada banyak perkara yang saya rasa saya nak luahkan...entri kali ni saya nak bagitau perkara perkara yang saya tak berapa suka tentang perangai manusia yang banyak ragam ni...

Ini baru 10 perkara yang saya tak suka tentang manusia nih...belum 10 perkara yang manusia lain tak suka pada saya kan ? Huhu..

10 perkara yang saya tak suka...
  1. Saya tak suka orang pandang rendah pada kebolehan saya, hello saya ingin mencuba !
  2. Saya tak suka orang tengok saya lemah, menangis, tak berdaya..saya nak orang nampak saya seperti superwoman.
  3. Saya tak suka orang menyindir saya, saya lebih rela orang melenting kat saya..huh..
  4. Saya tak suka orang asing panggil saya dengan nama timangan saya, rasa nak sepak je..
  5. Saya tak suka kalau orang yang tak rapat dengan saya tiba tiba layan saya baik semacam, macam ada daging terselit celah gigi..
  6. Saya paling pantang dengan orang yang mulut becok, bercakap tak henti henti macam keretapi, kelam kabut, boleh bikin saya pening sebab saya ni kurang bercakap, kurang friendly, kurang segala galanya kurang..
  7. Saya paling benci dengan orang yang buat tak tahu bila saya cuba bercakap...ada orang yang suka angkat tangan buat gaya talk to the hand.
  8. Saya tak suka dengan orang yang terlampau sibuk dengan handphone..kejap kejap mesej, kejap kejap call...kalau handphone takde, boleh mati on the spot. 
  9. Saya tak suka orang yang berkira dengan saya...kedekut. Hutang photostat 80sen pun nak berkira..
  10. Saya tak suka orang yang suka bercakap megah, riak..Kalau betul punya banyak kebolehan, lakukanlah tanpa heboh..
Banyak betul perkara yang saya senaraikan ni..apa pendapat korang pulak? Apa yang korang tak suka tentang perangai manusia ni..




Comments

  1. saya tak suka klau org nyidir sy tuh!! itu plg sy benci!! hum.. rse nk ngs pun ade! :'(

    komen blk yaaa! lalala

    ReplyDelete
  2. saya x suke manusia menghukum manusia lain sedangkan tuhan je yang layak untuk hukum kite.. sape kite..imperfect.. yang penting kite berusaha menjadi yang terbaik.. =)

    ReplyDelete
  3. xsmua saya stuju..yg ni je yg saya stuju 1,2,3,4,5,7,8,9,10 &ada ckit nk tambah saya xsuka org myibuk hal saya..dok sbuk dgn anak org anak diorg sdri wat xtahu je..apa2 yg bruk smua tduh saya mmg pntang btul bkn nk siasat maim tduh je,org yg suka mgumpat org lain

    ReplyDelete
  4. tak suke yg bajet terer..sume bende tau..haaha..

    ReplyDelete
  5. dinie, .. entahlahh ada yang terror betul2 teror..ade yang teror tapi habuk pon takde kan..



    hamizatul, hhuhu yg no enam tu penting buat diri saya hehehe..tapi betul jugak apa yang u ckp tu


    diari, jgn menghukum orang tak bek..



    eny, hurm..no sepuluh tu mmg payah ..


    thanks for the comment yal...

    ReplyDelete
  6. no 9 tu mcm kurang setuju skit sbb..mmg kene berkira..kalo sorang hutang 80sen..kalo 10 orang da rm8..kan byk tu..bygkan kalo nak halalkan je..kan rugi byk..

    ReplyDelete

Post a Comment