Tips Blog Kemas & Loading Laju.

Blog korang loading laju ke lembab ? Hahahah...korang rasa macam mana ? Dah nama pun blog sendiri kan, mesti korang sanggup tunggu habis loading walaupun lambat...sebab sayang blog punye pasal kan =P

Blog aku ni pun lembab gak. Hahaha..sayang punye pasal, aku biarkan je la..yang buat loading sgt lembap tu sebenarnya nuffnang,  & thumbnail dari outbrain (macam linkwithin tu). Tapi aku tak boleh buang outbrain tu, 50% sumber traffic aku datang dari Outbrain laa...(like!)


Anyway, apa dia tips untuk blog nampak kemas dan loading laju ? Sebenarnya , korang kena banyakkan berkunjung di blog atau website power power...tengok header, tgk sidebar diorang..ada tak yang sarat sarat ? Ada tak letak widget mengarut ? Counter, Flags, Clock, Welcome Message, Formspring...psstt..diorang ada letak tak ? Takde kan..kan..so tak payah letak. 

Widget paling penting yang selalu ada dalam blog power power ? Hah ini penting, kalau tak penting mesti dorang tak letak punya kan...So mana mana yang tak tersenarai dalam bawah ni, korang boleh delete sekarang gak dari blog korang tu.
  • Blog Archive
  • Recent Comments
  • Widget Like & Tweet & Share pada setiap post (wajib ni)
  • Top Commentators (hargailah pengunjung anda)
  • Popular Post
  • Subscribe email address (hampir semua blog ada ni)
Setakat ini itu sahaja. Apa yang aku perasan, blog power power ni...tak mementingkan widget follower sebab tu lah widget follower diletak kat footer atau bawah sekali. (mungkin sebab dah power sgt, sape nak follow pandai2 cari butang follow sendiri..tak payah show off thumbnail follower atas header pun). Ok, till then. Tata.

P/s : Inspirasi blog..aku ni macam blogbuster , maribinablog dan seangkatan dengannya la..suke sebab simple.



Comments

  1. simple but perfect omputih ckp..jgn widget segla bgai, tpi isi nyer seciput...

    ReplyDelete
  2. yeabedabedoooo kita dah beli domain,.. kini blog kita bernama www.macamnilahkita.com

    ReplyDelete
  3. neon, kte juz nk taw jelah kn..ape fungsi subscribe email address tu ye? =)

    ReplyDelete
  4. jmr, you the best broo..cayalah..


    macmnilah, tahniah sebab da pakai domain =) hehehe hello nice to meet you!


    zaty, subscribe tu..kalau orang follow subscribe tu..nanti setiap kali kita update kat blog..nanti orang tu akan dapat email entri yang kita update tu..kan best tu..

    ReplyDelete
  5. ouh..camtu ke..best2..hehe..lagi satu nak tny lah..mcm mane nak buat nuffnang tu ade dekat bwh stiap entry kite ye? kite tgk dkt tuto neon td xd. hrp boleh tlg..;)

    ReplyDelete
  6. saya pon pening memikirkan kenapa blog saya berat..

    ReplyDelete

Post a Comment