Jahit Baju Kurung Sendiri - Part 2.

Salam ! 

Kerakusan aku nak menjahit baju kurung sendiri datang lagi ! Huhuhu...apabila demam nak menjahit ini mula muncul, aku akan jadi gigih untuk menyiapkan baju kurung sendiri nih. Dah ada ilmu menjahit, jangan biarkan berhabuk...kena lah asah kemahiran menjahit kan ? Kalau tak sia sia belajar menjahit kat Kak Suri Tailor haritu... =)

 (iklan japs hehe)

Anyway, baju dah hampir siap dah...bukan susah sangat pun nak buat rupanya...huhi...Mesin jahit apa aku pakai ? Aku pakai mesin jahit PROKOP yang lama tu jer...ada motor sekali. Tapi since aku belajar dulu pakai mesin jahit heavy duty yang laju tu...so aku rasa sangat tak best menjahit guna mesin jahit tradisional nih. Ayya..

 betul ke neo yang jahit ni ? tak caya ? ciss ciss..yela aku jahit ni tau
 

guna mesin jahit lama, PROKOP jer...
 
tada...eh eh dah buat baju tapi takde leher ? hahahaha

alamat memang kena tetas balik baju aku ni sebab leher nye lupe nak buat hahahaha
Aku akan siapkan baju ni lepas beli mesin baru T__T

Sekarang ni, aku tengah berkira kira nak rembat satu mesin jahit Heavy Duty lorr..tengah survey dekat Mudah.my. Nak cari yang second hand pun takpe. Tak larat dah aku pakai mesin jahit yang lama ni sebab lambat sangat dan asyik problemo je, boleh hilang mood menjahit aku..ceh..
  • P/s : Korang yang suka menjahit baju tu , ada suggestion tak ? Nak beli mesin jahit macam mana ek ? Brand apa yang sesuai ?


Comments

  1. beli la mesin jahit singer.saya pun pakai tu walau x menjahit sangat hehe

    ReplyDelete

Post a Comment