Cara Bekukan Air Dengan Cepat !

Salam ! First and foremost, saya nak ucapkan terima kasih kepada encik secret drifter, Aiman sebab sudi kongsi petua Cara Bekukan Ais Krim dengan pantas. Pssstt..anyway, Ais Krim Malaysia yang saya cadang nak jual tu..terjual juga walaupun tak beku dan cair loley...Saya lelong semalam sampai RM1 untuk 5 batang Ais Krim !!

Anyway, camne caranya kalau kita nak bagi sesuatu cecair tu cepat beku yer ? Jom ikut ni...petua sejuk beku kan air dengan lebih cepat =)


 Petua Bekukan Ais Krim Yang Cair Dengan Cepat
  • Ambil air dan beli byk ais, campur dalam bekas ais krim malaysia yang cair tu
  • Then letak garam dlm air yg berais tu , insyaAllah cepat beku
  • Kalau nak makan ice cream tu basuh dulu kalau tak nanti masin lak
Video ni cam tipu jer kan ? I think its fake...but anyway, yang tang garam tu memang betul la..

Comments

  1. ok..baru tau..sangat berguna..tapi kenapa yer??

    jemput singgah kat blog baru saya..terima kasih

    http://jika-itu-ini.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. BIAR BTOL KITE TRY X JD PONG HAHAHHA

    ReplyDelete
  3. Membongak je video ni x beku aku buat

    ReplyDelete

Post a Comment