Belanja Gaji Pertama (Checklist)

Gaji pertama ku...


Hikmah bersedekah...
Ya Allah..alhamdulillah aku bersyukur dengan nikmat dan rezeki yang kau berikan...amin.Moga kau berkati apa yang ku lakukan dalam muka bumi mu Ya Allah..berkatkanlah rezeki yang kau berikan ini..
Seronok jugak bila dah pegang gaji hasil titik peluh sendiri ni...hehehe...Masa belum gaji haritu banyak yang saya senaraikan dalam otak saya. Nak buat macam macam benda wooh..so pagi ni saya senaraikanlah checklist first salary ;)

debit debit debit...sila credit credit credit ;)
  • Belanja pensyarah Big Apple (checked)
  • Belanja rakan kerja dan anak murid (checked)
  • Belanja famili makan oblong (checked)
  • Belanja diri sendiri Facial Treatment (checked)
  • Beli barangan Skin Care saranan Beautician (hahaha...checked) 
  • Beli Mesin Jahit Heavy Duty
  • Beli barangan Penjagaan Rambut
  • Bayar duit kereta Viva Midnight Blue Advance Dua Bulan
  • Tabung Derma Al-Taqwa Mangsa Tanah Runtuh 
  • Belanja makan staff, guru besar dan semua cikgu aliran perdana 
  • Beli buku buku ilmiah, buku islamik, buku motivasi dan baca
  • Belanja famili makan besar
  • Belanja saudara mara makan makan
  • Belanja mak dan diri sendiri Facial and Spa treatment (kalau boleh nak bagi every month)
  • Sponsor duit or barang untuk kenduri kahwin angah 
  • Sponsor stroller baby along
  • Shopping baju & seluar & kasut sport, kasut flat untuk pergi mengajar, stokin, beg galas, inner baju, perfume, getah rambut
Ok tak senarai belanja dan planning saya ni ? Shopping tu list yang terbawah sekali huhuhu, sekarang barang barang yang saya pakai semua stok lama... Tak sabar nak buang semua barang ni dan tukar baru ; ) Amacam cheklist korang pula ? Saya harap kamu semua rajin rajin lah bersedekah ya...nanti rezeki bertambah murah. Chow !



Comments

  1. Tahniah nanti dapat gaji pertama.weee

    ReplyDelete
  2. Korset PB Baru dan Original.. Warranty seumur hidup Sementra stok masih ada.. RM1299

    ReplyDelete
  3. wahhh... byk belanja... jgn abes sebelum masuk gaji bulan dpn udoh ler. hehehe...

    ReplyDelete

Post a Comment