Saturday, May 28, 2011

Awek Pakai Baju Tidur & Tudung.

Awek Pakai Baju Tidur & Tudung ??? Saya ternampak awek ni betul betul dekat belakang sekolah masa saya nak balik dari kerja tadi. Nak tahu tak awek ni pakai apa ? Pakai tudung..tapi pakai baju tidur berlengan pendek dan baju parat lutut..hello, what the hell ?

ok, sila ucap tahniah kat saya sebab saya berjaya edit ni kat photoshop ok...
hah, begini lah rupa awek yang saya nampak tadi...
comel tak awek ni? = Ke ai ma ??
tak comel langsung ! = Bu Ke Ai !!

Ok, actually bukan anak dara laa...awek ni sebenarnye emak orang kot. Saya nampak masa tu perempuan tu tengah bimbing tangan anak dia baru balik dari sekolah rasanya...Kalau ya pun nak ambil anak dari sekolah, kenapa mesti berpakaian macam tu ? Ish...buang tebiat buang terbiat !Sebelum korang blah...sila baca hukum Dosa Tak Tutup Aurat @ Dedah Aurat di bawah...


Credit : Al-ahkam : Dosa Tak Tutup Aurat @ Dedah Aurat

AzZahabi dalam alKabair/131 - perbuatan mendedahkan aurat dan bertabarruj termasuk perbuatan yg dilaknat dan membawa ke neraka
Dalilnya: HR alBukhari-Muslim dari Imran bin Husain, “saya pernak menjenguk ke Neraka, dan ternyata kebanyakan penghuninya adalah wanita.” Ia (mendedah aurat dan berhias) termasuk perbuatan wanita jahiliyah kerana sifat tabarruj (HR Ahmad dari Abdullah bin Amr, statusnya hasan menurut alMuhaddith alAlbani.
 
HR Muslim (8:155) - “Wanita yg berpakaian tapi telanjang, yg melenggang-lenggok dan memiringkan kepala spt bonggol unta, di mana mereka tidak akan masuk syurga bahkan tidak bisa mencium baunya…” (Albani, alSahihah # 1326)
 
Imam Syuyuti (Tanweer alHawaalik(3/103) meriwayatkan hadis dari Ibn Abdil Barr,”mereka itu berpakaian tapi telanjang, mereka tidak akan masuk syurga dan juga tidak akan mencium bau syurga.”




 

Designed by Alieff Artwork