Saturday, May 14, 2011

Aktiviti Kemahiran Hidup, Mewarna Batu Hiasan.

Haritu aku ada cakap aku nak buat aktiviti mewarna batu hiasan kan ? Huhuhu...jadi jugak apa yang dirancang..

Pagi pagi sebelum pergi kerja aku dah kutip batu batu yang comel depan rumah aku ni. Aktiviti mewarna batu hiasan ni sebenarnya aku buat sebab aku ada mengajar budak budak ni menghias akuarium. Jadi aktiviti mewarna batu hiasan ni boleh dibuat sebagai pembelajaran la kat sekolah...warna pakai water colour je..tapi aku rasa kena juga cari pemati warna..

Papehal pun, aku seronok bila tengok anak anak murid aku seronok buat aktiviti ni...memang best = ) Jom layan gambar anak anak murid aku dengan cikgu neo buat batu hiasan = )
batu batu sungai atau batu biasa pun boleh

sementara tunggu sebelah batu tu kering...

pilih nak pakai warna apa suka hati korang lah yer

seronok la tu...

wui lock pakai warna kuning

wahh dah banyak dah yang siap

wo der , wo der...(saya punya saya punya)

cumil la korang nii

ok ok bagi cikgu neo pulak bergambar tepi sikittt



perbincangan hangat budak budak dengan batu hiasan mereka

Aktiviti mewarna batu hiasan ni belum siap lagi...Kena buat dua sesi sebab warna lambat kering..dah lepas kering nanti budak budak boleh gunakan marker pen dan lukis sendiri gambar kat atas batu tu...= ) Ok chow..jumpa lagi next entri = )



 

Designed by Alieff Artwork