Ais Krim Malaysia.

Ais Krim Ais Krim !! 

Hari ni saya nak tunjuk cara cara nak buat Ais Krim Malaysia nih...Haritu saya buat dua perisa jer...Ais Krim Asam Boi dengan Jagung. Memang sedap gua gerenti beb : ) Lain kali saya nak buat lagi laa, saje nak bagi budak budak makan...mesti diorang suka punya : )

 Ais krim malaysia buatan sendiri : ) credit : asam boi

untuk ais krim asam boi,
beli asam asam yang manis tu...rebus dengan kordial asam

ini ais krim jagung yang dah siap buat..kena ikat ketat ketat woo

comel kan kan

untuk ais krim asam boi tu, kalau nak tambah perisa oren sikit pun boleh jugak
ni lah kordial yang saya guna..murah jer..

rebus dan buat second round lagi huhuhu..

gula kena banyak..
buat ais krim kena manis tiga kali ganda dari kita minum air biasa...

ni plastik ais krim yer..
banyak woo dalam satu packet mungkin ada seratuss

masuk dalam jag kemudian tuang dalam plastik ais krim tadi

Uuuuu panas lagi beb..

Ais krim asam boi dah siappp yeyehhh

sedap di nyo-nyot ni kannn

last last tangan saya yang pedih pedih..
sebab memulas plastik ais krim punye pasal..

Hebat tak saya...saya buat seorang jer tau...seronok, tapi letih sikit laa . Hihihi...nak buat lagi la lainkali :)


Comments

  1. suka makan ais krim malaysia periasa milo dulu2 sekali beli 3 btg...hehhehe

    ReplyDelete
  2. dlu mase duduk umah nenek slalu buat..skarang da takder sape nak buatkan..mls buat sndiri sbnrnya..

    ReplyDelete
  3. lama x ngadap ais krim ni..kecik2 je jumpa...

    ReplyDelete
  4. wah... lama ar x mkn aiskrim gini. last time aku mkn time aku bebudak dlu. skang pun bebudak gak. tp bebudak matang...

    ReplyDelete
  5. salam, nak tnya,, skrg kalau org jual berapa ek harga?

    ReplyDelete
  6. plis follow up balik dlm comment saya,, http://silentwaysystem.blogspot.com/
    terima kasih

    ReplyDelete

Post a Comment