Ais Krim Malaysia, Alahai...!

Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Semoga kamu semua sihat dan ceria pagi ni =)


Pagi ni bermula lah penggunaan bahasa baru dalam blog ni, nampak lebih sopan...dan lagi professional lah kononya nih. Maklumlah pemabaca bog ni terdiri dari...cikgu cikgi, parents dan anak murid pun selalu terjah blog ni...so hari ni start guna "saya".

Oh anyway ~! Bercakap tentang Ais Krim Malaysia...

Semalam saya buat banyak Ais Krim Malaysia untuk dijual kat sekolah sempena Hari Usahawan hari ni...Punyalah penat nak bikin Ais Krim Malaysia nih, sampai merah merah tangan memulas plastik dan resah menunggu Ais Krim Malaysia ni sejuk dan beku...

Tapi...jeng jeng jeng...

Pagi ni harapan hancur bila tengok peti ais terbukak ! Semua Ais Krim Malaysia yang saya bikin tu, cair loley...hati saya pun turut cair melihatkan Ais Krim Malaysia tu macam tu punya keadaan.

So pagi ni, tak dapat nak bawak Ais Krim Malaysia untuk di jual di sekolah. Maybe, kalau Ais Krim Malaysia tu cepat beku, ayah saya nak hantarkan ke sekolah...Tak tahulah...Berdoa je pada Allah supaya Ais Krim Malaysia buatan saya tu cepat beku dan boleh dijual...

UuuuUUuuUUuu. Sedih kan kan kan...dah nasib badan...



Comments

  1. ko lupa tutop peti ais ke hape?? ish²...xpe xpe..sempt kot beku tu..positif positif~ =)

    ReplyDelete
  2. tu bunyi mcm bru buat mlm td n hope pg esoknya da beku...rasanya ais krim mmg lmbt skit kot nk beku..

    ReplyDelete
  3. nice blog,i follow..plz follow me back..tq

    ReplyDelete
  4. tip nak cepatkan beku last minit, insya-Allah works

    ambil air dan beli byk ais.. n then letak garam dlm air yg berais tu..

    insya-Allah nanti beku...

    pastu ambil ice cream tu n basuh nanti masin lak

    ReplyDelete
  5. o...ade petua jgakkk ye..boleh cuba ni..be my follower 2..

    ReplyDelete

Post a Comment