World Autism Awareness 2011, HUKM !

Yo hello !

Beb,sebenarnya semalam 2 APRIL 2011 ialah Hari Kesedaran Autisme Sedunia ! Wuhuu. Nak tahu tak aku pergi mana semalam ? Aku pergi menghadiri Forum Kesedaran Autisme kat HUKM, Cheras.Dekat je dari rumah aku pun, takde hal la kalau nak spend masa untuk majlis ilmu macam ni. Free je lagipun, yang best nyer nanti siap dapat sijil lagi !

gembira pergi forum kesedaran autisme ni =)
baca lagi...

Ok sebelum tu, korang kene tahu apakah itu Autisme ? Menurut Wikipedia , Autisme merupakan kecacatan perkembangan tegal (Inggeris: pervasive developmental disorder) yang melibatkan fungsi otak. Biasanya, autisme kelihatan pada usia awal tiga tahun. Dianggarkan bahawa autisme membabitkan dalam 2 hingga 6 kes setiap 1,000 orang, dan autisme 4 kali lebih kerap dalam kanak-kanak lelaki berbanding perempuan.

 Kalau korang masih blur tentang kanak kanak autisme, rajin rajin la tengok video kat bawah ni.


Korang akan lebih memahami, macam mana agaknya aku mengajar kanak kanak ni setiap hari


aku sekarang dalam auditorium, hukm...sebelum majlis ilmu bermula

diberi file, bahan bacaan, siap dengan break fast

para panel yang terdiri dari doctor, pakar, yang berpengalaman dengan kanak kanak autisme

antara bahan bantu mengajar yang boleh digunakan untuk mengajar kanak kanak autisme

Aktiviti PECS : i want sticker, i want doll, i want bubbles..
cuma ambil kad dan tampal di bahagian kuning.

malas nak rotate hahaha...
Ok, thats all for now =) Amacam, korang dah tahu ke belum siapa kanak kanak autisme ni ?



Feeling Lucky?

Comments