Cara Tingkatkan Trafik Blog, Mudah !

Salam !

Cukup sayang sungguh aku kat blog aku nih...hehehe. Walaupun aku jarang update, trafik blog tetap menten jer...so tak payah susah susah hati nak fikir or risau trafik jatuh merundum = P lol. Bagi aku, kalau tak update pun sekurang kurangnya visitor biarlah 800 UV sehari..itupun aku dah cukup suka dah...wink3x..

lepak, update pun sekali sekala jer...sebab saya busy sangat lol !
 baca lagi...

Anyway, sekarang aku target nak dapatkan 1000 UV sehari tanpa sebarang update, boleh capai tak mission ni ? Boleh sebenarnya...aku nak belajar SEO, nak guna template SEO, jealous seh aku tengok diorang semua pakai template SEO senang senang raih trafik free...cess...cess...
Cop ! Membebel je tak guna, apa tips atau cara tingkatkan trafik blog dengan mudah yer ? 
Tips tingkatkan trafik 1 : Bincangkan isu semasa...setiap kali perkara hangat muncul je kat berita, korang cepat cepat tulis di blog korang. Jadilah orang pertama menyebarkan isu tu...(jangan sebarkan isu tak baik pulak, nanti kene saman padan muke korang)...so sebarkanlah isu yang menarik, tak menyentuh sesitiviti kaum, tak melanggar dasar dasar kerajaan. 

Tips tingkatkan trafik 2 : Letak gambar sebanyak mungkin...kalau rasa semak dengan gambar, buat scroll box atau buat read more dalam entri tu...Gambar dalam blog tu pun salah satu penyumbang trafik tau !

Tips tingkatkan trafik 3 :Tajuk biar straight to the point. Yang ni aku dah cakap banyak kali dah...tajuk korang jangan merapu rapu, letak je tajuk seketul sebijik, jangan tulis panjang panjang sangat tajuk tu.. Nak tahu cara tulis tajuk entri yang baik ? Cuba godek blog aku = )

P /s : Tu je la buat masa ni hehe...bajet trafik tinggi. Padadahal ciput taik hidung jer =P


Feeling Lucky?

Comments

  1. tak banyak la pulak kan kalau dah dekat-dekat 1000 sehari....masyuk-masyuk..kena banyak menuntut dari kau ni

    ReplyDelete
  2. wauuuu..mantap ar trafik blog ni..memang tringin sgt nk trafik cam gni...info dan fakta menarik di http://www.alahaistress.com/

    ReplyDelete

Post a Comment