Saturday, March 05, 2011

Tikus Tinggal Dalam Rumah Diperbuat Dari Roti !


Salam petang sabtu !


Yall, pernah tak dengar pasal "Mouse House" ? Petang semalam sempat menonton discovery channel pasal haiwan ni...tak sangka, tikus bodoh pun dilayan baik seperti manusia. Kenapa ?


Feeling Lucky?

Tikus tikus ni diberi rumah yang diperbuat daripada roti ! Rumah diorang ni direka khas oleh chef roti, siap ada pintu, tingkap, dan tempat tidur dalam roti ni. Hebat tak ! Trend rumah roti tikus ni bermula di San Diego Zoo kemudian menjadi ikutan orang ramai. Kalau korang bela hamster ke kat rumah, boleh la bake roti untuk hamster korang yer =)

Rumah Roti tikus..."Mouse House" 
Hah, siap ada 2 tingkat lagi =)
Nak tengok gambar lagi tentang Rumah Tikus diperbuat dari roti ni ?
Scroll lagi ok !

Mouse house at San Diego Zoo

Sedapnye tikus tikus ni tidur dalam roti...ngap ngap !

tikus putih aka lab rats

roti roti yang dijadikan rumah tikus

Siap ada resepi cara buat roti yang sedap ! = )

Interesting, very interesting. Aku pulak yang rasa nak ngap ngap roti roti nih. Hihi...Orang barat ni, macam macam benda pelik yang diorang jadikan tak pelik ! Untuk pulak jadi tikus yer ?

Chow ! Selamat petang = )
 

Designed by Alieff Artwork