Kereta Viva Saya !

Salam yall !

Baru baru ni ada visitor, Wanie Aziz yang bertanya pada aku camne pengalaman aku guna kereta viva nih. Korang agak agak aku puas hati tak dengan viva elite aku ni =)

mana satu kereta neo silampuneon ? ehehe...korang mesti tau punye ! = )



Jom ikuti entri ni untuk mengetahui pengalaman aku guna kereta viva nih.= )

Alhamdulillah, setakat ni memang aku puas hati sangat sangat. Paling best, penggunaan minyak memang save sangat ! Kalau isi minyak full RM50, dapatlah guna seminggu lebih pergi balik rumah ke tempat kerja setiap hari, malah siap boleh pergi jalan pusing pusing town lagi tu..

Hati seronok laa bila isi minyak penuh..lenjan laa weh !

Papehal pun, aku ingatkan...kereta viva ni city car. Khas direka untuk perjalanan yang slow and steady. Dengan kereta viva, jangan lah bawak laju laju gila babas...body kereta ringan, mahu melayang kalau korang speeding kat jalan raya. 

Lagi satu, body kereta viva ni lembut, macam tin milo (which perkataan yang korang biasa dengar) so, berhati hatilah ketika memandu...langgar batang paip jer dah boleh kemek macam hidung korang yang kemek tuh. Hahahaha...

Oh ya, part ni paling best ! Kereta viva ni jugak sesuai sangat bagi pengguna jalan raya yang suka memotong, menyelit ketika jam especially. Kereta viva yang bersaiz kecik, kompak, dan comel ni memang mudah di handle, sebab tu aku suka sangat sangat. Parking ? No prob !

P/s : Papehal pun bersyukur dah ade kereta sebijik...tak kesah la korang nak kutuk kereta viva elite ni mahal ke ape ke kan, janji aku puas hati guner kereta ni, minyak pun save. Hehehe...Chow !

Comments

  1. saya suka gak viva tapi parents sarankan saya beli kete besor sikit. so, myvi la jawabny.
    btw, myvi pun still in category kecil n compact.
    so, i like!

    ReplyDelete
  2. bawalah saya jalan2 ngn viva elite awak...tak pernah naik viva :)

    ReplyDelete
  3. Wah.. janji ada kereta kan.. Cayalah ;)

    ReplyDelete
  4. nie mesti slalu cilok kat town nie.. hehe... zairie ingat sblm raya nie nak ambek viva elite satu... ok tak.. ? hehe

    ReplyDelete
  5. @noorafzan


    ajan, myvi ok gak weh..aku tak mampu hehhehehe

    ReplyDelete
  6. @*~Miss Lisa~*


    jom jom..bawak lisa surihani punyer pasal ! bleh jerrr !! =P

    ReplyDelete
  7. @Zairie Husin


    kalau nak awal..kene order awal..maklumlah salesman buat kerja lambat ! hugagaga

    ReplyDelete
  8. wahahhaha! pkai viva ke!! alah,mesti kaya kan!!! jeles3!!!!!

    KOMEN LA KAT SINI PULAK!! HAHAH grrr....

    ReplyDelete
  9. owh...viva ni jimat minyak jugak ehhh..boleh tahan...huhu

    ReplyDelete
  10. Saya pakai Viva Elite jgk..
    Mampu beli Viva jer..
    tp puas ati lar..
    myk save sgt2 =)

    ReplyDelete
  11. aku pun gune viva..kaler hijau
    so far so good la
    minyak save, sng parking

    aku penah bwk kenari, kelisa n myvi
    tp aku rs viva paling selesa

    *just my 2 cents

    ReplyDelete
  12. Best Viva ni, pernah drive dari KL ke Seremban, minyak dia rasa macam tak luak langsung, memang save. Selesa pun selesa.

    ReplyDelete
  13. viva besh!!bole jimat minyak!hoho~

    ReplyDelete
  14. pnh x awk rs kdg2 kete awk cm berat? cm bila nk pres minyk rs cm berat ckt.. tp kdg2 je.. kdg2 kembali cm bese

    ReplyDelete
  15. pnh x kdg2 rs kete cm berat? ssh nk pres minyk?

    ReplyDelete
  16. Macam dekat carrefour BTHO je , Betul kann ?

    ReplyDelete
  17. saya pon pki viva..memg puas aty.minyak save gilerr la.so far oke jela..hihi :)

    ReplyDelete
  18. saya dalam perancangan nak beli viva...thanks bgi info tentang penjimatan minyak guna viva :) walaupun mampu beli kereta lain..tp nak viva jugak sbb saving gilee minyak nye n maintaines yang rendah. :) tqvm

    ReplyDelete

Post a Comment