Kakak Aku Hilang Selepas Balik Kerja Di Subang...

Salam...

Ya Allah...sesungguhnya dugaan ini amat perit...ampunilah dosa kami dan lindungilah kami dari kejahatan makhlukmu di dunia dan di akhirat. Amin...

Sekarang jam dah pukul 10.30 malam. Dari magrib tadi seisi keluarga aku gempar, susah hati, menggigil satu badan sebab kakak aku tak balik dari kerja lagi. Mak aku dah macam orang tak betul dah, mundar mandir menangis sebab kakak aku tak balik. 

Rasa risau giler dah, zaman sekarang ni banyak kes culik, kes bunuh, kes rogol, kes jual orang...semua tu buat kitorang semua risau. Abah aku muka dah tak boleh blah dah tadi...mak aku dah nangis nangis, berdoa, solat hajat supaya kakak aku selamat balik rumah.

Aku plak yang tak tahu ape ape ni duduk jer dalam bilik mengadap blog. Sumpah aku tak perasan kakak aku tak balik rumah...bila mak aku nangis nangis baru aku keluar bilik...Yang abang angah aku pulak turut risau, kitorang semua try call kakak aku tapi...tak dapat.

 kalau korang kenal kakak aku...sila contact aku ok...
 gambar terakhir...

Abah aku call kawan dia selaku bos kakak aku, call rakan kerja kakak aku, aku dengan abang aku duduk risau, mak tak henti henti menangis. Mana kakak aku ni ? Aku text handphone kakak aku walaupun aku tau dia tak dapat baca mesej tu..." Woi, ko kat mana ? Kitorang nak report polis ni "...lepas tu...


Dalam kekalutan tu, abang aku keluarkan Iphone dia...terus check Facebook kakak aku, pastu dia cakap camni " Ain baru online 1 jam lepas, mak ". Kitorang pun tersenyap kejap. Mak aku terus terdiam, dan terus membentak : " What ? Ain online facebook ??? Kat mana dia online ??? Kat opis dia ke ?? Ke dia dah balik rumah duduk dalam bilik ??? " 

 ini status terakhir kakak aku sebelum dia hilang...

Mak aku meluru naik atas tangga banglo kitorang ni. Aku pun mengekori mak dari arah belakang. Mak menendang pintu bilik kakak aku sepenuh jiwa raganya sambil menjerit " Ain, ain ko kat mana ?? Ko ade dalam bilik ni ker ?? Keluar ko sekarang gakk !! Astagfirullah al azim...Ya Allah,, ko ni memang tak sayang mak, ko ni memang tak hormat mak, tak tahu mak risau macamana perasaan mak, mak ingat ko tak balik lagi !!! " Serentak tu...air mata mak berjurai jurai...

Ok, seriously, kakak aku...!! Dia bangun dari katil...terpisat pisat. Muka mengantuk..." Mak, ain balik tadi ain dah bagi salam dah kat mak, mak sibuk ajar budak budak mengaji..., ni haa handphone ain ni habis battery..."

Aku ? 

Serious rasa nak pelangkung kakak aku straight away...Angah aku, muka bangga sebab Iphone dia telah membantu menyelamatkan keadaan. Mak menangis tak henti henti namun panjat syukur di tepi tangga depan bilik kakak aku. Abah, terus call bos kakak aku bagitahu everythings back to normal.

Kesimpulannya, korang leh fikir sendiri...!

P/s : Haih...nasib baik lah tak jadi cover depan surat khabar...Gadis 25 Tahun Hilang Selepas Balik Kerja Di Subang. 

Feeling Lucky?

Comments

  1. kalo aku la kn, aku hempuk kpala kakak ko tu hahaha

    ReplyDelete
  2. bongok... harus delete citer ni.. nanti aku glamor seyh!!!

    ReplyDelete
  3. hahahahahaha kalao aku sumpah rasa nak tido jeh .
    mula2 cuak dah baru nak buat bajet kesian last2 aku yg ketawa dekah2 . haxhax
    *memang takot gila kan kalao jd betol2 .minta2 dijauhkan .

    ReplyDelete
  4. pergh gimik...tp cool! suke story camni.. :)

    ReplyDelete
  5. sat lawak gila bab yang mak ko menendang pintu tuh . haha tak leyh bayang . kehkeh

    ReplyDelete
  6. @Anonymous



    berani ko komen sini wahai KAKAK AKU SI ANONEMES !! hahahahahah gi sujud kat kaki mak sekarang =P hahahah jadikan pengajaran LOL

    ReplyDelete
  7. @Hazwan Arif


    rasa nak hempuk...tapi aku rasa nak tergelak pon ade...adeoilaa mak aku dah gelabah sgt T________T

    ReplyDelete
  8. @Caythrine Amanda


    bukan gimik woooo real story woooo huhuhu

    ReplyDelete
  9. @MAKCEK bukan NENEK


    hahahah memang pon ! dasat weh...mak ilang anak..mana tak keruan kan =P

    ReplyDelete
  10. haih, macam tu pulak. risau risau

    ReplyDelete
  11. weyhh delete weyhh.. aku dh cukup glamor dah.. xyah promote2 aku dengan publisiti mcm ni... huhuhu

    ReplyDelete
  12. bdebar siot. dah la kakak ko cantik. ilang ank sorg tu 1 mesia nanges

    ReplyDelete
  13. Beb, awal2 aku baca dah berderau da darah aku woi. ya la, lusa aku ada interview kat subang. gilos la entry ko ni. ayat.. saspen abis. drama sggh la! ciss..

    mintak dijauhkan la kejadian2 macam ni kan. ^__^

    ReplyDelete
  14. hahaha..serius lwk n terkejut jgk...
    leh jgk jd cmni erk??msti umh awak besaq sgt ni x sedaq kakak dh blk siap lena lg dia

    ReplyDelete
  15. hohh... serius nih.. sebab kejadian sama pernah berlaku.. seb baik sume ok.. hahaa.. adehh.. next time kena cek lam bilik dulu..

    ReplyDelete
  16. hahahahahampuk die hempuk cpt :P

    ReplyDelete
  17. erk..kirenye ko dah dua kali terkena la ni ? hehe


    adoila dunia..macam..hehe..saba je la


    boleh ke islamkan babi ?

    ReplyDelete
  18. uih...naek takut aku neh...
    siyes dowhhh...
    dalam ati aku ni masa bace entri ko kat atas2 tu rase cam nak jatuh jantung ni haaaaa...
    cuak!!!!!!!!!~

    naseb baek sume selamat.. adeyyyy!!!~

    ReplyDelete
  19. bertuah pny bdk... huhu... nseb xde pape kn... hmpir aku igt kesah btol td ni..

    ReplyDelete
  20. seriusss bdebar memule!hahahhaha..adesss..
    kakak,anda bikin cuakksss laaaa...
    nasib la takde pape..=)

    ReplyDelete
  21. Argghhhh ... Aku pulak stress baca cerita nie ..

    Nice one .. :)

    ReplyDelete
  22. selamat jugak... syukur.. huhu..
    tu la, zaman skrng ni bahaya. kalau dalam 1 jam xsampai rumah, mesti family dh risau. huhu..

    ReplyDelete
  23. nice story..aku baru nak call ko..tp aku sabar baca entri ni sampai habis dulu..heheh so nk gtau i'm back!

    ReplyDelete
  24. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !!!

    suspen pada awal cite . . ending LAWAK!!!
    adehh ~ senak perOot cam gini ! ^^

    ReplyDelete
  25. awat x tgk kat lua umah kasut keje dia ade ke x???
    saye slalu buat mcm 2 law nk taw akak saye keje ke x...
    hihihihiih

    ReplyDelete
  26. siyes boleh buat cite klakar sebab mak awk tendang pintu tu... =p

    ReplyDelete
  27. haiya apsal tak awal2 cek kat bilik hahaha

    ReplyDelete
  28. lolz.
    tak pasal-pasal kakak kau kena marah. bkn slh dia kot. org je yg tak perasan.
    hehehe

    ReplyDelete
  29. Hhahahah..Siyes lawak giler seyh!! Len kali caj nfone sebelum tido

    ReplyDelete
  30. HAHAH ! tak stop gelak lagi , kelakar betull laaa .

    ReplyDelete

Post a Comment