Wednesday, March 30, 2011

Guru Dera Murid !?

Salam !

baca lagi...

Perhatian semua guru guru ! Jangan buat tindakan macam ni kat anak murid ye...kalau anak murid kita tu tak pandai, tak dapat jawab soalan kita, jangan ketuk ketuk dia kat tempat yang tak sepatutnya. Kalau ya pun nak rotan atau beri pengajaran, kita disarankan babap bahagian tapak tangan je...Ok ?

So kepada cikgu yang mengetuk kepala budak ni...aku doakan ko selamat kalau betul ko tak buat macam apa yang dalam akhbar ni tulis. Kalau ko betul betul dera murid ko camtu, memang padan lah muka ko sebab kes ni dah jadi siasatan murid.

So, cikgu cikgi kat luar sana...muhasabah diri. Sebelum rasa nak belasah murid tu, fikir sejuta kali dulu ya ! Kang tak pasal kena tindakan tatatertib ! Grr...

BUTTERWORTH 28 Mac 2011 Credit : Utusan

"Selalunya, kalau salah tulis jawapan, cikgu hanya rotan tangan tapi kali ini dia ketuk kepala hingga saya rasa hampir pitam dan penglihatan jadi berpinar-pinar.
"Mula-mula tak nak menangis tapi ketika saya padam (jawapan) yang salah, cikgu tarik telinga pula sehingga saya hampir jatuh dari kerusi," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Bagan Dalam, di sini hari ini.
Nur Umi Aishah memberitahu, ketika kejadian dia berasa sangat takut bercampur malu memandangkan insiden itu disaksikan semua 25 rakan sekelasnya.
Sementara itu Jamaliah berkata, dia cuba mendapatkan penjelasan tetapi guru lelaki tersebut bergegas menaiki motosikalnya ketika cuba dihampiri sebaik sahaja sesi persekolahan tamat.
Jamaliah berkata, tidak berpuas hati dengan sikap guru berkenaan seolah-olah melarikan diri daripada masalah, dia kemudiannya berjumpa dengan pengetua sekolah tersebut dan dimaklumkan bahawa perkara itu akan disiasat terlebih dahulu.
Jamaliah memberitahu, dia bersama suaminya, Ismail Abdillah, 60, membuat laporan di Balai Polis Butterworth pada hari kejadian supaya guru berkenaan disiasat dan dikenakan tindakan yang sewajarnya.




Feeling Lucky?
 

Designed by Alieff Artwork