Greetings & Social Expressions Activity, Bahasa Inggeris.

Salam !

Mengajar kanak kanak berkeperluan khas ni bukannya satu tugas yang mudah, dan bukan juga satu tugas yang berat sangat. 

Yelah, satu topik pun dah hampir 3 minggu aku ulang. Barulah diorang ni betul betul dapat. Itupun boleh lupa lagi ... Jadi walaupun aku ajar topik yang sama, aku kena cuba mempelbagaikan cara penyampaian pengajaran aku pada diorang supaya diorang lebih faham.

Layan gambar sat = ) Asyik muka budak budak comel je kan...

Feeling Lucky?
Topic : Greetings and Social Expression.
Greetings (Good Morning, Good Afternoon, Good Evening, Goodnight, Hello, Goodbye)
Social Expression (Thank You, You Are Welcome, I am sorry, Never mind, Congratulations, My Condolence)

Lagi gambar... =)


Ini dia flashcard yang aku buat...suruh budak budak menghafal dan practice guna perkataan ni jer

Buat homework sikit ...

Tekun...

Huhu...aku suka anak anak murid aku kat sini. Perkara yang aku tak suka tentang sekolah ni cuma persekitaran dan budaya dia jer. Banyak jugak yang aku kureng puas hati...tapi sabar je lah, buat sahaja yang terbaik...

Chow !

Comments

  1. Aku pernah jadi facilitator untuk budak UPSR sekali. Memang best dengan budak2 nih..hilang stress..main 90%..belajar 10%..tapi yg paling aku xtahan, ada jugak la bdak2 pompuan syok kat aku..adoyaiiii

    ReplyDelete
  2. kanak2 permata negara..
    btw, salam ukhuwwah
    =)

    ReplyDelete

Post a Comment