Akuarium Ikan Kami = )

Yo Hello guys !

Meh update pantas...tanx to workmates, Ecah untuk gambar gambar ni =) Ini dia aku nak tunjuk...akuarium balang kaca bulat aku sedekahkan kat sekolah ni. Khas untuk si Ikan Laga Grape  dan Dragon.

Kelmarin, aku dah belikan pasangan untuk Grape si ikan laga jantan ni. Masa beli tu, dapat pulak ikan laga betina warna merah, so namanya Dragon laa. Grape & Dragon =)


Feeling Lucky?




Lepas beli ikan laga betina, aku dengan ecah terus shoot pergi Taman Tasik Permaisuri. Niat hati konon nak tangkap anak anak ikan talapia dan amik pokok teratai...tapi takde...

Yang dapat tangkap anak anak ikan kecil jer. Hahaha...syok woo...lebih 10 ekor kitorang dapat tangkap. Best giler !  Rumpai rumpai pun dapat free, orang DBKL tu kasi...tak payah susah susah kitorang berenang kat Tasik Permaisuri tuh...Bila time balik je, masing masing bau badan macam longkang ! Haha...Layan gambar...

 pelopor akuarium tersohor di sekolah..rumpai rumpai original tu !

Grape si ikan laga jantan !
ade gambar lagi  =)

 menambah air dalam akuarium !

ape pendapat korang...esok esok kalau dah berkeladak air dalam balang ni..camne lah gayanye aku nak bersihkan yer. takpelah aku kerah je lah budak budak ni sental akuarium ni. Hehehe...

Seronoknye hati tengok budak budak aku happy tengok akuarium si ikan laga ni =) Tak sabar nak ajar diorang breeding (menternak) ikan laga. Mana tahu jadi beranak pinak ke...leh jual kat korang ! =)

Chow !

Comments

  1. klo ler ada button like. da lama aku like entry ni :)) haha

    ReplyDelete
  2. nnti ak upload pic byk sket..smlm ngntuk..
    nnti ak letak pic dragon..

    ReplyDelete
  3. sy de letak ikan jgk kt opis tp dlm mase smggu 5 ekor mati...kecian kann....

    ReplyDelete
  4. first time terjah sini dari link kat shoutbox. ingatkan tuan rumah lelaki. scroll sampai post ni baru tahu kebenarannya. hahha

    ReplyDelete

Post a Comment