Warga Tua Teras Masyarakat !

Salam.

Pertama sekali biar aku istigfar. Geram aku dibuatnya...aku geram kat seorang umat yang suka menghakimi orang yang dia belum betul betul kenal. Umat ni suka bercakap buruk pasal hal orang lain, tanpa selidik perkara tu sahih ke tak. Tup tup, aku baru dapat tahu umat ni cakap aku ni gedik sebab dia pernah dengar aku gelak kegembiraan gitew.

warga tua, teras masyarakat...aku malas layan ko warga tua..
aku nak cerita lagi nih...!


Feeling Lucky?

Aku gelak ikut timing ah. Suka hati aku lah nak happy dengan sapa aku nak happy kan. Weh weh, you can live life once only bebeh. So sempurnakan hari mu dengan gelak tawa, jangan lupa amal ibadat sekali.

What for, ko nak judge orang tak tentu pasal weh. Asyik nak bercakap buruk tentang hal orang...muka pun tak berseri seri tau.

I dont like la people like you. People like you are like garbage, i should throw throw throw away you rubbish. Target aku sekarang ni, jalan depan ko je nanti aku nak kasi gelak tahap cipan guling punya bagi ko bertambah jelik kat aku. 

Oh ya, disebabkan entri ni khas untuk umat macam tu. Aku nak buat dedikasi lagu yang sesuai dengan umat ni la kan...sebab aku rasa dia ni dah boleh dikategori dalam warga tua.  "Warga Tua Teras Masyarakat". Yang ni lirik lagu nya :
Lagu Hari Warga Tua
Warga tua teras masyarakat hidup lama
Penuh jasa setia pada negara
Didik anak dan cucu
Ke arah matlamat kita
Lama sudah kau hidup teruji
Penuh ranjau dan rintangan
untuk kemerdekaan
Kitalah pewarisnya
Di dalam negara bertuah
Korban jiwa untuk keluarga
Masyarakat dan juga nusa
Bagai obor dan pelita
Berkhidmat, berbakti, berjuang
Di mana jua berada
Wahai anak bunga bangsaku
Hargailah jasa ibumu
Patuhilah pesan ayah
Titah kasihnya di junjung
Di mana jua berada….

Aku nak bagi lesson gelak untuk ko. Kesian dowh.

Comments

Post a Comment