Persiapan Pertama Kali Ke Alam Kerja.

Wooots !

Gabra seh, kecut perut, tak sabar pun ada. Hahaha...Esok awal pagi aku akan ke Jabatan Pelajaran Negeri, Wilayah Persekutuan (JPWP) di Persiaran Jalan Duta. Semua bakal bakal guru akan ke JPN negeri masing masing untuk mendaftar kan diri mereka sebagai Guru Permulaan.


 Cikgu cikgu yang dapat posting KL, jumpe yall kat JPWP esok pagi ok !



Feeling Lucky?


Kalau diikutkan, memang niat nak mengajar Kanak kanak berkeperluan khas, kerana memang itu Major subjek aku. Tapi disebabkan kesilapan teknikal, aku mungkin mengajar mainstream which is kanak kanak normal lah. 

Tapi menurut pesan makcik aku, sekolah akan tengok Major Subjek masa nak bagi kita mengajar nanti. Kalau tak Major Subjek, sekolah akan tengok Minor Subjek kita...So, esok InsyaAllah aku nak fight for Pendidikan Khas kalau boleh. Kalau tak boleh aku terpaksa say goodbye to Pendidikan Khas...goodbye to elaun RM250, goodbye to kids therapy, goodbye to special needs kid...UuuuUuu sob3x...

Berdebar tak ?

Baju kurung stock lama banyak lagi yang boleh dipakai, so takde lah aku nak beli brand new cloth. Cuma kasut je dah barai...so hari ni aku nak mencari kasut yang sesuai untuk cikgu. Secara rasminya, hari ini adalah hari terakhir aku bergelar penganggur termasyur. Hahaha...

Malam ni kena tido awal yer Cikgu neo ! Esok jangan lupa baca notes kat Wishing Bottle sebelum keluar rumah = ) I will always be positive, i will create beautiful garden full with berry in my mind !

Comments

  1. gud luck babe! kau kan cikgu da bomb, i bet the kids will love u! :) pakai kasut comfy2 tayah nak lawa sangat tau..ti tiap hari kang ko ngadu kaki sakit..huuu..gudluckkk muah muah :*

    ReplyDelete

Post a Comment