Persatuan Bahasa Melayu, SJK (C) Sam Yoke.

Salam !

Macam biasa, setiap hari selasa dan khamis, ada aktiviti Ko Kurikulum yang berjalan di sekolah. Haritu aku  aka. "Cikgu Nurul" ditugaskan untuk jadi Cikgu Pembimbing dalam Persatuan Bahasa Melayu. Budak budak sekolah tu dah la belum kenal aku, lagipun aku cikgu Pendidikan Khas, so jarang lah menapak kat banggunan budak normal.

Papehal pun, seronok pulak aku handle sengsorang Persatuan Bahasa Melayu haritu. Murid murid cina, rata rata tak reti berbahasa melayu. Yang nak amik UPSR pun sama gak, kalau bagi soalan...diorang nak jugak cakap dalam bahasa mandarin or bahasa inggeris. Kelakar pun ada, kesian pun ada gak...

Hari tu aku buat kuiz jer. Kuiz Peribahasa = )

Feeling Lucky?
Nak tengok gambar lagi ? Huuhuu...rajin rajin lah scrool yer = )


ok ini memang betul tulisan aku. hahaha..
akan improve dari semasa ke semasa ok !

Budak budak memikirkan jawapan

segelintir je budak budak melayu...
budak melayu pun cakap bahasa cina.

ada yang malu, ada yang comel, ada yang cam malas !

antara murid yang nakal tapi terror gak menjawab soalan...

berbincang cepatttt !

ni ape kes ni ?
Semoga next week keadaan akan lebih baik lagi = ) Tak tahu nak rancang pe pulak... lol.

Psst: Aku nak tanya korang..sekarang ni Buku Teks darjah satu dah tulis Bahasa Malaysia, bukan lagi Bahasa Melayu macam dulu. So, sekarang ni nak panggil Persatuan Bahasa Melayu ke Persatuan Bahasa Malaysia ?

Comments

  1. Macam best lak jd cikgu!!

    Rasa better panggil Persatuan Bahasa Malaysia kot sebab dah ikut buku..Tp... Bunyi dia kurang sedap berbanding Bahasa Melayu..hehehe

    ReplyDelete
  2. mst suke ley lyn students..zati nnt nk buka taska :)

    ReplyDelete
  3. hahahhaha adoila....macam best je jadi cekgu kan.tapi aku tak leh jadi cekgu,suke maki orang..hahahhahahhaha

    ReplyDelete
  4. weh lupe tanye,ape name profile ko kat utube ? hahahha..da delete ke ? hahaha

    ReplyDelete
  5. panggil Persatuan BM je lor..
    BM = bahasa melayu / bahasa malaysia...
    cikgu neo, saye x paham peribahasa 2....
    ape maksud die???
    ^,^?

    ReplyDelete
  6. ooo rupenya ko cikgu ea lampu neon?
    hehe..baru taw. baguih ah :)

    ReplyDelete
  7. Salam Si Lampu Neon,
    Lamaaaa......tak jenguk sini.
    Dah jadi cikgu ghupa-ghupanya...
    Tahniah ye.

    MUBARAK TENAT?

    ReplyDelete
  8. cik neon buli bdk2 ni ke smpi tutup muka amik gmbr..hehe

    ReplyDelete
  9. nak ikut ko g skola boleh tak neon
    aku nak jadi cikgu PJ hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment