Guru Daftar Ke JPN, Unit Sekolah Rendah 7 Februari 2011.

Salam !


Bagi semua guru PISMP atau Guru Sandaran Siswazah Terlatih (GSST) yang baru baru ni dapat keputusan penempatan, tahniah aku ucapkan. Berbahagia dan bersedialah untuk berkhidmat dengan ikhlas di negeri yang di tugaskan. Aku pun sedar sikit yang mungkina da hikmahnya aku mengajar di Kuala Lumpur...Kalau nak sangat merasa duduk luar bandar, tunggu kahwin esok je laa huu.




Feeling Lucky?


By the way, korang masih lagi tak tahu sekolah mana yang korang akan bertugas nanti kan ? Aku pun belum tahu lagi..aku sangka yang JPN (Jabatan Pelajaran Negeri) akan hantar surat notis sekolah mana aku berkhidmat nanti. Rupa rupanya tak.So, aku call JPN untuk clear couple of things pasal penempatan ni...Nak tahu lebit lanjut ?
 

Neon : Salam kak, saya Nurul saya nak tanya tentang penempatan guru.
JPN (Unit Sekolah Rendah) : Ya, boleh saya bantu ?
Neon : Kak, is it possible bagi saya yang dapat berkhidmat di Kuala Lumpur untuk tukar ke luar bandar ?
JPN (Unit Sekolah Rendah) : Haa yang itu adik kena deal dengan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) sendiri yer..Kitorang tak dapek nak nolong derr.
Neon : Ohh ye ker, baiklah (pasrah). Oh ya, macamana nak tahu saya mengajar di sekolah mana nanti ya ?
JPN (Unit Sekolah Rendah) : 7 Februrari 2011 nanti, pagi Isnin tu adik datang ke Unit Sekolah Rendah untuk daftar, dan keputusan akan diberitahu masa adik datang mendaftar nanti.
Neon : Oh macam tu ke? Terima kasih kak. Semekom...

So, clear dah kat sini pasal penempatan ke sekolah. Bagi Guru PISMP yang masih tak tahu korang mengajar kat mana, korang datang jer Jabatan Pelajaran Negeri, pergi ke Unit Sekolah Rendah untuk daftarkan diri dan semak sekolah mana yang bakal korang berkhidmat. 

Sekian, berita waktu maghrib.

Comments

  1. saya dapat pahang pon xtahu lagi dapat PPD mana...jeles ngan kawan2 yang dah tahu dapat daerah mana..bahkan siap ada yang tahu sekolah lgi..

    ReplyDelete

Post a Comment