Buku Rancangan Pengajaran Harian (RPH) , Teacher Lulu !

Salam !


Psst, kalau dulu masa aku mengajar di Kindergarten budak budak cina panggil Teacher Wuwu, sekarang ni lain pulak bunyi nya. Makin pelik ! Nak tau ape nama diorang panggil aku ?


Anak anak murid aku kat SJK (C) Sam Yoke ni panggil aku Teacher Lulu ! Sorang dua je yang boleh sebut "Nurul" dengan baik...adui ! Ok takpe...tetiba geli hati lak tengok lidah budak budak aku tu menyebut Lulu, lulu, lulu !
Anyway, dah masuk minggu kedua dah aku bergelar guru di SJK (C) Sam Yoke ni... Perasaan aku ?
Hahaha, hampir lupa semua skills nak mengajar budak budak khas. Maklumlah, dah berapa bulan cuti dari mengajar ! Cara nak tulis dalam buku Rancangan Pengajaran Harian (RPH) pun aku dah lupa. Terkentut cirit aku dibuatnya masa nak menulis dalam Buku Biru yang tebal nih...
 Buku rekod pengajaran harian. apakah tulisan cina itu !

 Nak tulis pun menggigil sebab tak pernah tulis seringkas ini...lol !

Nampaknya aku akan bericnta dengan buku ni sepanjang tahun !
Amacam, hebat tak nickname baru aku kat sekolah ni ? Hahahaha...Teacher Lulu !


Feeling Lucky?

Comments

  1. Hii Teacher Lulu!!!

    Heeehe comel nama =) orang pun sama =)

    Happy Teaching!

    ReplyDelete
  2. hye teacher LULU......ngen ngeh

    ReplyDelete
  3. lao tze lulu..!!!!
    huaaa..!!
    mau jadi cikgu jugak..~
    -__-
    tp nk wat cmner..
    xde rezeki ke situ..
    wuwuwu

    ReplyDelete
  4. ko berbahasa gua lu gua lu ke ngan anak murid ko? hehehe...

    ReplyDelete
  5. trigat katun lulu yg slalu tgk dkat tv tyme kecik2 dulu....
    hihihihihi

    ReplyDelete
  6. Salam. Tahniah, moga jd guru cemerlang & disukai seluruh warga sekolah. Ni chiao semmo min tje? Ni chuk chai na li? .. some of my favourite quotes.

    ReplyDelete

Post a Comment