Budak Cina Pandai Azan !

Salam.

Budak cina azan ?
Gambar dari : Lifemuallaf

Benda ni terjadi masa aku kat sekolah tadi. Masa tu aku tengah lepak lepak kat meja guru lah. Sepertimana yang korang tahu, anak anak murid aku semuanya berbangsa cina dan semua non-muslim. Tengah sedap sedap aku melepak tu tiba tiba...

Tiba tiba aku terdengar...
Allahu Akbar,
Allahu Akbar !
Allahu Akbar,
Allahu Akbar !
Ash hadu an la ilaha illal lah...!

Feeling Lucky?

Bunyi tu datang dari salah seorang murid khas aku. Eh eh eh, dia tengah azan pulak. Memang time tu tengah waktu zohor...memang cantik pun dia azan time tu. Tapi serius terkejut giler...budak cina tu Autisme, suka cakap sorang sorang, senyap je dalam kelas tiba tiba azan pulak. Mana aku tak terkejut...Nanti kat entri lain aku tunjuk korang muka dia ok = )

Credit gambar : Lifemuallaf

Comments

  1. autisme kak ??? wahh !! itulah kelebihan anak autisme :)

    ReplyDelete
  2. teringat kwn sekolah rendah yg cina... disebabkan dia kwn dgn pelajar melayu..

    sampai dia leh baca Al-Fatihah, mengucap n all...

    now dont ask.. tu masa sekolah rendah =P

    ReplyDelete
  3. cute lh part azan tuh ... autisme , dia x tahu apa yg dia ckp lh kn kadang2 tuh , tol kew ???

    ReplyDelete
  4. Thanks kerana berkongsi... Byk info saya dapat dari sini. Jom singgah Selesaikan Masalah

    ReplyDelete
  5. err... ngape lak pelik... islam tu utk org melayu jer ke?

    ReplyDelete

Post a Comment