Pindah Wordpress ?

Salam yall !


Yeah, sepertimana tajuk diatas...aku berhasrat macam nak pindah ke Wordpress pulak. Namun, sebarang tindakan mestilah dibuat berdasarkan komen komen dari korang yang lebih arif lagi bijaksana tu. 

Penting sangat ke Wordpress ni ? 


Fakta atau Auta : Banyak blogger Wordpress malas nak layan blogger Blogspot. 

Ok, bagi pendapat aku...

Aku memang tak kesah kalau duduk kat Blogspot. Sebab aku bukan buat bisnes ke ape ke, aku bukan hantu trafik, aku bukan hantu blog sangat, lagipun blog aku ni untuk suka suka jer. Buat ape nak buat Wordpress ni ? Aku tengok banyak lagi bloggers yang bertapak kat blogspot yang boleh buat duit dengan lancar nyer tanpa rasa tergugat dengan Wordpress.

Kenapa eh, tetiba rasa nak pindah Wordpress? Apakejadahnya semua ni ? Adakah ini trenda masyarakat blogger zaman sekarang ? Mungkin ya. Apa yang tak best nya tentang Blogspot sampai ramai blogger berpindah ke Wordpress? Jawapannya, korang bagitau kat kotak komen yer. 

Thank You Very Much. luv luv kis kis kis dari aku, silampuneon.


Feeling Lucky?

Comments

  1. ikut kehendak... macam aku, dari blogspot berpindah ke wordpress sebab aku pernah merasa pakai wp dan tau yang wp ni memudahkan lagi.. hehe

    ReplyDelete
  2. blogspot lagi senang nak berkomen. sebab aku malas nak taip byk kali utk isi form nama n url

    ReplyDelete
  3. ntah la,sy masi baru kat sini..mgkn berhijrah ke tempt baru lagi bagus,heehee

    ReplyDelete
  4. xboleh cakap apa2.. biarpun diri ini WP, tapi xpernah pakai Blogspot.. hehe.. perlu tanya mereka yg dah rasa dua2.. yg penting.. bloging sepuasnya.. hehe..

    ReplyDelete
  5. ada gak hasrat nak berpindah. still dalam pertimbangan. nak usha komen2 yang akan melekat kat sini buat rujukan blh x? =)

    ReplyDelete
  6. lebih kepuasan dengan domain selfhosting..baru rasa duduk kat 'banglo' sendiri..kalau blogspot terasa macam menumpang...bila2 masa boleh kena halau..WP.org lebih mesra SEO..tak dinafikan dgn blogspot jugak mampu bermain SEO tapi tetap ada perbezaan..nak list panjang pulak kang.. :P anyway kalau berminat untuk pindah ke WP..ada tawaran menarik, cikmin pakej hosting dari FIVIO

    Webspace : 6GB
    Data Transfer : 40G
    Unlimited MYSQL, Subdomain, Email
    Free domain (Hosting Lifetime) : *.com *.net *.org
    RM 100 yearly
    kalau migrate from other hosting, ada diskaun 15% discount

    ReplyDelete
  7. aku tak pandai guna wordpress huhu

    ReplyDelete
  8. actually tak tau sgt pasal wordpress nih,cuma aku tak berapa suka ngn environment dia,cam sesak je walau cam canggih,plus nk komen pun kena taip segala.BTW kena byr ke? lagila aku malas nk layan.he..he..

    ReplyDelete
  9. WP tak best bagi sy..ada jgak yg tukar ke Wp semata2 nk tnjuk dorg pro katanya WP lagi versetyle..ya kew gitu..gua rasa BS lagi terbaik dari segalanya..

    ReplyDelete
  10. pening lor WP....
    penah sekali guna WP utk wat blog final projek...
    but 1 patah haram pun tak paham button dye...
    memang kena amek masa yg lama utk blaja...
    (bagi aku lor, law ko maybe senang je kot)

    ReplyDelete
  11. errrr...
    sowy lah..bwu bergelumang je dlm BS nie..xtaw sgt ler

    ReplyDelete
  12. byk sumber cakap WP ni lebih mesra SEO.

    Entry terbaru: JDownloader terbaik!

    ReplyDelete
  13. pda pndpt aku,
    Yang mna pling senang nk make up.. hrap pham erk mksud make up tu..
    adalah blogspot

    Senang nk up kn traffic..
    Wordpress..

    sbb aku kta blogspot mudah make up.. msa aku mula nk brbloging dlu, aku blajaq blogspot n wordpress skaligus.. tapi WP aku susah toi nk phm.. blogspot jugak mudah.. hehe

    Sbb aku kta WP mudah up kan traffic.. dgr kata WP mesra SEO.. Pastu auto ping.. mcm blogspot, nk ping.. kena manual.. hrmm..

    ReplyDelete

Post a Comment