Kelas Menjahit !

Salam yall !

Permintaan orang nak belajar menjahit ni dah semakin ramai dah = ) Sejak aku post cerita yang aku belajar menjahit kat kedai Suri Taylor click (Kelas Belajar Menjahit & Kelas Menjahit Taman Cheras Jaya ) , ramai yang berminat nak belajar menjahit dan hantar email bertalu talu.

Korang tengok je laa email yang aku dapat ni, bersungguh diorang ni nak belajar menjahit rupenye ! Maklumlahh, kelas menjahit yang murah pun susah nak cari kan ?




Feeling Lucky?


From:Yana M!B (ctliyanadmib@gmail.com) 
Sent: Monday,  29 Nov,  2010 12: 12 PM
To: nurul aina (neorul87@live.com)



Salam...

weh aku ada baca entry ko psl kelas menjahit tu...aku macam berminat...tapi bukan dalam masa terdekat ni la...hehe...
just nak tahu, kat mana exact location kelas tu? apa yang di ajar? rm150 untuk yuran tu dorang sediakan kain untuk kita ke?
erm tu je kut aku nk tau buat masa ni...hehe~ 

tenkiu~  ^_^

From:Nurmalina Zainal Abidin (nurmalina82@gmail.com) 
Sent: Saturday,  15 Jan,  2011 6: 21 PM
To: neorul87@live.com


Hi,   saya ada baca blog awk.. Pasal kelas menjahit tu.. Nak tanya, Kelas tu ok x? sebab saya igt nak belajar jugak ni.. puas cari..bleh tolong kasi info x?

From: Hafiza Hilalluddin (hafiza_h@yahoo.com)
Sent: Tuesday, 30 Nov, 2010 4: 38 PM
To:neorul87@live.com
Assalammualaikum dik,Akak nak tanya pasal Suri Taylor, ada no. tepon tak? Bayaran RM150.00 untuk bape lama? t.kasih atas kerjasama adik neorul.

From:a rk (a_rk77@yahoo.com) 
Sent: Tuesday,  21 Dec,  2010 8: 34 PM
To: neorul87@live.com



assalamualaikum,  saya shafinaz. Berminat nk belajar menjahit tapi semua kelas dah penuh  dan jauh tempat belajar. Boleh bagi no. telefon suri taylor dan  alamatnya sekali. Tolonglah, saya teringin sgt nk belajar menjahit dari  dulu lagi....mintak ASAP. Terima kasih banyak2. Boleh tak smskan no.  telefon Suri Taylor?No. telefon saya : 019-3077719.

Bagi yang berminat untuk join kelas menjahit ni, sila scroll more = )

Sesiapa yang berminat boleh datang terus ke alamat ini, atau call jer Kak Suri

Suri Taylor
Taman Cheras Jaya, 
Balakong.

No Telefon Kak Suri : 0193577282 / 0199025491

Barang yang perlu korang bawak ke kelas menjahit : Alaa bawak buku log , pensel untuk catat nota sendiri. Kak Suri akan terangkan cara gunting baju, cara guna tali tape, pembaris, cara ukur baju, cara menjahit baju yang asas, cara jahit baju tepi, hinggalah korang siap satu baju lengkap. 

Barang barang menjahit kalau nak bawa sendiri punya pun boleh, nak guna barang Kak Suri pun boleh. Kain untuk korang belajar tu korang kena bawak sendiri ok?

Sifat yang perlu ada bagi seorang yang baru belajar menjahit : Kena banyak bersabar, tahu serba sedikit tentang maths, cepat pick up, otak berseni dan kreatif, dan paling penting kena jadi penyabar !


Hari & Waktu kelas menjahit ? Ok, Kak Suri mengajar hanya pada weekend sahaja, bergantung laa kalau dia suruh datang weekdays baru korang boleh datang. So, datanglah pada Sabtu dan Ahad, pada pukul 9 pagi hingga 10 malam.

Bayaran Kelas Menjahit ? Ohh cuma RM150 sahaja dan korang boleh belajar sampai pandai. Harga pun bergantung kepada jenis baju yang korang nak belajar, nanti boleh tanya Kak Suri. Kak Suri ni baik weh, comel dan cantik orangnya...mengajar pun ikhlas, hati aku pun senang =)

Baju yang korang boleh belajar dan hasilkan contohnya macam baju kurung biasa, baju kurung pahang, baju kurung moden, dan macam macam jenis baju ikut citarasa korang ok. Semoga berjaya belajar menjahit dan jadi seorang penjahit yang hebat = )

P/s : Inilah dinamakan entri yang berguna untuk masyarakat = ) Hihihi, aku gembira sebab dapat berkongsi dengan korang !


Feeling Lucky?

Comments

  1. oleh sebab aku bakal guru KH, aku dipaksa untuk belajar menjahit. free je tau. hehe

    ReplyDelete
  2. cm dh jd ejen utk kak suri jep ko neh.. pasneh jgn lupe mntk diskaun baek pny dr kak suri.. sbb ko dh tlg promote klas mjhit dy neh.. =p

    ReplyDelete
  3. wah bagus neon
    nanti ko dah pandai
    boleh amik upah jahit baju pulak

    ReplyDelete
  4. yieyy! balakong tak jauh.. kalo nak pergi boleh ni.. nnt difikirkan.. tQ

    ReplyDelete
  5. rm150 tu untuk belajar 1jenis bju or belajar sume jenis n smpai pandai???

    ReplyDelete
  6. anon, 150 tu untuk baju kurung biasa..baju yang lain lain harga pun lain..tapi bayar sekali je sampai pandai

    ReplyDelete
  7. Website ni sgt bagus...tahniah admin kerana sudi berkongsi info dan gambar2 menarik ni! Semoga Allah melimpahi anda dengan rezeki...ameen.

    Sekadar berkongsi...
    Panduan Lengkap Menjahit Baju Kurung
    Tutorial menjahit baju kurung
    Kelas menjahit baju kurung

    ReplyDelete
  8. skrg ni sy tgh google pasal kelas menjahit, tetibe terklik kat cik neon punyer blog..tapi entry ni dah lama...just nak tahu kak suri still open the class to public ker? need u reply...thanks

    ReplyDelete

Post a Comment