If I Were the Green Hornet.

Yuuhuu!


Kalau lah aku ni ade superpower, aku nak sumbangkan bakti dan tenaga superpower aku ni pada rakyat negara ku Malaysia yang tercinta ni !

Kalau aku jadi The Green Hornet, aku nak jadi seorang Green Hornet yang ada sifat kind, strong, great, marvelous, smart and genius ! Semua kepakaran dan kelebihan yang aku ada ni aku akan jadikan senjata untuk menyelamatkan dunia ni dari diselebungi jenayah ! So..you criminals, you better watch ouuttt grrr...!!Here, the Green Hornet come to arrest you guys ! And the legend of the Green Hornet begins...


 ***

1. Zaman kita sekarang ni banyak betul orang yang suka ambil dadah sebagai jalan mudah untuk selesaikan masalah yang diorang hadapi. Masalah keluarga, stress, masalah kewangan, semuanya mengundang kepada gejala hisap dadah. Kesudahannya, orang orang yang ambil dadah ni mati busuk dan jijik, sebab tu lah dipanggil sebagai najis negara. 

Kalau aku lah The Strong Green Hornet, aku nak pasang pili bomba tu...terjah kat semua kawasan orang hisap dadah, dan sembur air macam tsunami kat diorang ! Washhaaaaa ! Say no more to drugsss !



2. Childe abuse aka. penderaan kanak kanak ni banyak berlaku sekitar kita, tapi kita tak nampak. Dalam diam diam...mak bapak yang tak berperikemanusiaan tu mendera anak anak kecil yang tak bersalah. Kenapa ? Sebab kurangnya parenting education. Tu la, kahwin je tau...anak tak reti nak jaga ! 

Aku lah The Kind Green Hornet yang akan selamatkan kanak kanak ni dari didera ! Come with me....!



3. First of all, bravo kepada Jabatan Imigresen negara kerana telah bersusah payah membanteras Illegal Immigration di negara kita ni. Korang tau tak jenayah di malaysia juga meningkat dengan kehadrian PATI (pendatang tanpa izin) ni?

Perkara ini tidak harus dibiarkan sama sekali. Negara kita juga dah banyak mengalami kerugian besar sebab terpaksa menanggung kos PATI yang ada dalam tahanan. Ape kes? Oleh sebab aku ni The Great Green Hornet, aku akan tolong polis dan imigresen untuk singkirkan PATI !! Hiyahhh go back to your own living !



4. Kes curi ! Kes rompak ! Pecah rumah dan sebagainya ! Apakata aku laksanankan sistem potong tangan ? Kalau aku lah The Smart Green Hornet...setiap kali aku jumpa pencuri je, aku akan potong tangan mereka ! Bagi kudung terus...tak dapat mencuri lagi = ) Amboi ganas pulak Green Hornet ni hahaha..lepas ni kalau tengok orang ramai kudung tu..maknanya Green Hornet dah lakukan tugas dengan baik ok !

Chop chop om nom nom nom !


5. Masa masa lapang aku sebagai The Marvelous Green Hornet, aku akan berada di atas langit. Sambil duduk berjaga-jaga di atas UFO canggih aku tu, aku akan spy pergerakan penjenayah seluruh dunia ni. Barangsiapa yang nampak meragukan jer, aku terus bagi head shot sama dia...

Prinsip green hornet, there will be no mercy ! Muahahaha...


6. Ini paling penting woo ! Zaman cyber sekarang dah banyak mengundang padah pada pengguna cyber ni. Scams, penipuan di internet banyak berlaku dan manusia banyak terjerat. Hilang duit, hilang  harta hilang semuanya ! 

Well, Aku kan The Genius Green Hornet? Aku akan create satu dead virus dan sebarkan virus ni seluruh computer penjenayah dan virus ni akan destroy semua pergerakan jenayah dalam computer tu...lepas tu computer tu meletop !



7. Walaupun aku ni The Green Hornet yang kuat dan bijak, aku tetap ade kelemahan aku sendiri. Kalau superman lemah sebab kriptonite, aku juga akan lemah kalau tak makan donut ! 

Aku perlu makan donut untuk recharge energy superhero aku. So setiap kali aku selamatkan orang, aku akan mintak donuts kat diorang sebagai balasan. Siapa tak bagi aku makan donut nanti aku merajuk ! Ohh comel tak ?

A treat for every task : A donut !



8. So, camtu la kisah nye bila aku berangan jadi The Green Hornet. Hihihi...Kalau semua boleh buat dalam sekelip mata, kan best. Sayangnya kita ni dilahirkan sebagai manusia yang banyak kelemahan. Bukannya seorang super hero kan ? Kalau berangan tu bolehla...jadi apakata kita sama sama jadi orang baik supaya kita boleh hidup dengan aman damai ? So, Peace no war !

Eh, screening ! Mestilah nak pergi tengok = )

And a sony walkman ? Mestilah nak menang = )





Feeling Lucky?

Comments

  1. sengal the green hornet ha3x..mmg klakar ar..bgus3x..ofcuz i will shout ur name when i need it..hu3x

    ReplyDelete

Post a Comment