Cara Bayar Loan Melalui Maybank2u.

Salam !

Hihi, agak lambat aku buat benda ni sebab sebelum ni memang aku takde sebarang aset nak dibayar. Tapi sekarang dah ade viva neon, kena buat juga benda ni. Padahal simple je pun...

Sekarang ni tak payah nak pergi bank susah susah beratur panjang panjang...Dah la nak bayar Loan kena cari RHB Bank yang tak banyak cawangan tuh...


Sekarang ni guna online banking je senang ! Duit kereta, duit rumah, guit PTPN, bil telefon, duit hutang piutang...semua boleh bayar online = ) Mudahnyaa Alhamdulillah. (Baca lagi...)
 


Cara Bayar Loan Melalui Maybank2u :  (Kereta, Rumah, PTPN dan segala macam Loan/Pinjaman/Hutang Piutang)
  • Log in username & password
  • Go to >> Account & Banking >> Transfer >> Add a favourite interbank account
  • Tulis details berkenaan Bank Account korang 
  • Pilih payment type >> Untuk bayar loan pilih Loan Payment
  • Lengkapkan borang dengan number account, no telefon, dan no ID >> Click Continue
  • Request Tac number >> Confirm
  • Kemudian, setiap kali nak bayar Loan / Pinjaman, korang boleh terus click Favorite Interbank Giro Tranfer dan bayar Loan dengan cepat dan mudah. Remember untuk print resit untuk rujukan korang nanti.



Siap dah bayar untuk bulan ni. Kereta aku ada lagi RM41,531.25 lagi nak bayar...dan buat pengetahuan korang, aku belum kerja, aku belum dapat gaji, aku masih lagi memerlukan duit mak bapak untuk belanja seharian. Aku bayar duit kereta pun hasil simpanan aku masa dapat elaun belajar dulu dulu...So, korang bayangkan je lah yer = )
Feeling Lucky?

Comments

  1. pergh gawat cmni..hehe...ak pkai motor aje

    ReplyDelete
  2. receipient mobile number tu no sape?

    ReplyDelete

Post a Comment