Panggilan Telefon Dari Jiran Yang Aneh.

Ape kes ?


Masa majlis kenduri kahwin abang along aku aritu...kitorang ade bukak satu booth untuk karaoke. Lagu lagu yang dimainkan memang semuanya nasyid yang best best. Takde lagu hardcore pon, apatah lagi blackmetal. Ramai yang asyik berkaraoke, termasuk aku.


Tiba tiba !...


Sedang orang sebuk bersuka ria dengan majlis kahwin tu...dapat plak satu panggilan aneh dari seorang jiran yang agak tak popular. Tak pernah keluar rumah dan tak suka bergaul dengan masyarakat. Jemput majlis kahwin pun tak datang gak.

" Hello, ni saya jiran ***  Erm boleh tak hentikan Karaoke tu ? Lagi pun lagu karaoke tu entah hape hape laa " - panggilan telah diangkat dan dijawab oleh mak den.

Ekeleh ko, kalau tak puas hati meh la keluar rumah jumpa tuan rumah ke...Atleast datanglah majlis kenduri kahwin, ni tak...nak sabotaj lagi ade la.Standard la kenduri kahwin ade karaoke, kalau ko punye anak pinak kahwin esok aku putuskan sambungan elektrik ko nak ?


Poyo. Huh ( Ini peristiwa bulan Julai aritu )


Tapi kan, sori la makcik. Mungkin suara saya serak serak ayam kot masa tu buat makcik terganggu ! ( tak ikhlas cakap sorry )


Comments

  1. kah kah kah.. berjiran je.. tp nak bgtau pun kena call... padahal jerit dr tingkap pun bole.. :P
    (kiasan sahaja nk menunjukkan betapa dekat nye rumah... kata jiran kan?)

    ReplyDelete
  2. lawak tol jiran kau. karaoke majlis kawen je pun. dr planet mana dia tu.

    ReplyDelete
  3. taw plak jiran 2 num umah ko ye....

    ReplyDelete
  4. hehe.. biar betul namanya jiran "pendiam".. kalau numba pon pun tahu.. haha..

    ReplyDelete
  5. @Pearl Kaz


    HAAAH WEHH DIA BOLEH JERIT DARI TINGKAP JE PATUTNYE...HAHAHA BAGUS LA KO NI WAKAKAKAK

    ReplyDelete
  6. @MATAHARI



    TU LAAA AKU RASE DIA PATUT DOK LAM GUA LA WEHH

    ReplyDelete
  7. @takky


    MESTI LA TAU WEHH DEKAT GILER KOT RUMAH DIA NGAN RUMAH AKU HIHIHI

    ReplyDelete
  8. heleh..sehari je pon kan..bese la , majlis meriah..bukan selalu pon..selalu nye, kat tempat aku la, jiran sederet rumah mesti join sekali majlis, siap tumpang rumah sebelah lagi kalau nak letak pape.takde nye dok rumah.

    ReplyDelete
  9. hahahaha..mara cgt niwh..hem..tu jiran jns cam katak dok bwh tempurung.tu yg jdik g2 tu..hehehee

    ReplyDelete

Post a Comment