Nasi Dagang Ikan Tongkol, Terengganu





Salam !



Korang pernah makan nasi dagang ikan tongkol dari Terengganu tak ? Update panass sikit pasal Nasi Dagang Ikan Tongkol yang sedap dimakan ketika panas = )



nak bagi korang slurrpy laaa sket !
nak cerita la pasal aku makan nasi dagang ni kan...aper cer...





Kalau kat terengganu, makcik aku cakap makanan nasi dagang ikan tongkol ni la jadi makanan breakfast orang kat sini. Kalau kiter kat KL, pagi pagi mesti nak cari nasi lemak atau roti canai. Itu je laaa yang ade pon ! 


Pergh...lain betul la ek kat sini. Aku jadi cultural shock. Ini belum pergi Amerika lagi ni weh...har har har. So, pagi pagi tadi uncle dan auntie belikan nasi dagang ikan tongkol ni as breakfast. 


Seingat aku benda ni aku pernah makan kat KL, tapi aku tak minat sangat la...sebab bukan makanan ruji. Tapi kan weh...korang tengok je la...licin kot aku makan ! Giler sedap rupenye nasi dagang ikan tongkol ni ! Sungguh aku ketinggalan zaman !


nasi dagang dan ikan tongkol, dan kuah yang sedap...

harga sebungkus RM2.00 kat sini...kat stall Kak Yah yang popular di Terengganu

kuah nasi dagang yang sangat sedap...menggirukan...slurrp

woi ! sape makan sampai licin ni adoi laa !



Amboi...entah sape la yang makan sampai licin tu kan ! Anyway...korang yang berminat silalah menjelajah ke negeri Terengganu deh ! Dapatkan Nasi Dagang Ikan Tongkol di gerai Kak Yah...memang sodap. No doubt = )


Go Kak yah go ! Ganu kite deh ! (amboi konon nak cakap ganu deh deh, dok dang !)



Comments

  1. nasik dagang ikang aye memang sedap dan terbaik... hehehe

    ReplyDelete
  2. nasi dagang kat terengganu memang arr best...rugi kalau gie terengganu x makan nasi dagang...

    ReplyDelete
  3. argghh. sebelum cuti ari tu menyesal tak bantai banyak2.

    ReplyDelete
  4. ala..ingat ko wat tips masakan td hehe

    ReplyDelete
  5. ikan tongkol is also known as Tuna k...

    mmg sedapkan?? i also kalau pergi sana beli gak nasi dagang

    ReplyDelete
  6. @HAZWAN17


    AMBOII KO NAK AKU MASAK NASI DAGANG KE?

    ReplyDelete
  7. @Secret Drifter


    OHHH TUNA EK? THANKSSS AKU PON BARU TAHU...

    ReplyDelete
  8. licin? asal tak tinggal sikit untuk aku? sob sob..

    ReplyDelete
  9. arizz, hahahaha sodap sgt laaa sbb tu licin


    sophie..banyak jual kat kl. smoga berjaya mencuba

    ReplyDelete
  10. orng trgnu ke orang KL ni? hehehe.. pagi2 ni la makanan dia.. klu bukan nasi dagang, nasi kerabu..
    meleleh tgk nasi dagang ni.. huhu.. lamo plak rase dop makan..

    ReplyDelete
  11. nasi dagang memang best....kalau saya masak memang licin kawan2 makan.....sampai ada satu doktor tanya....kau letak apa dalam nasi dagang ni nor...sampai aku bertambah2tambah......lepas makan mengantuk aku....ye la...dah kenyang mesti mengantuk...tiada resepi yg khusus...yg penting..buat dgn penuh kasih sayang.....sesapa nak tempah nasi dagang saya sms or wassap 0194803904....saya di kl....

    ReplyDelete
  12. nasi dagang memang best....kalau saya masak memang licin kawan2 makan.....sampai ada satu doktor tanya....kau letak apa dalam nasi dagang ni nor...sampai aku bertambah2tambah......lepas makan mengantuk aku....ye la...dah kenyang mesti mengantuk...tiada resepi yg khusus...yg penting..buat dgn penuh kasih sayang.....sesapa nak tempah nasi dagang saya sms or wassap 0194803904....saya di kl....

    ReplyDelete

Post a Comment