Guinea Pig Beranak & Guinea Pig Mati !

Salam !



Berita baik ! Guinea pig aku dah beranak weh...! Pixie dah beranak ! Wuuuuuhuuu...happy ker aku ? Tak happy laaa sebab...

 Tahniah Pixie ! Ko dah jadi emak sekarang.
Pixie, telah melahirkan anak guinea pig warna hitam !

Nak tau kenapa aku tak happy ? Sebab aku dapat double bad news !


Kenangan masa aku ijabkabulkan Pixie dengan Chunky...

Berita menyedihkan =(


Berita buruknya, anak dia mati.= ( Nasib baik Pixie tak mati tau. Terkejut gak, sebab aku ingat Pixie ni remaja lagi. Ingat kan tak reti romen romen lagi...rupa rupanya dalam diam dia dah bunting. 


Anak pixie yang mati ni aku jangkakan warna putih macam mak nya, tapi keluar warna hitam ! Hihihi...dia ikut gens telinga maknya kot ? Telinga Pixie kan hitam tu ?


Tak cukup dengan kematian anak, bapak pun meninggal gak ! Chunky dah meninggal  weyyy ! Beberapa hari sebelum Pixie melahirkan anak, Chunky si bapaknya pulak mati. Tak sempat dia tatap wajah bayi guinea pig dia tuh. Sedih kan ?


Chunky mati sebab dia mengalami kesejukan teramat sangat. Ni kes sebab mandikan dengan air paip yang sejuk...Aku dengan Xman mana tau yang Guinea Pig ni kena mandi dengan air suam...patutlah Chunky mati =( 


Sorry sayang. Mama sayang kamu semua ! 

Comments

  1. best tak bela haiwan ni??? nampak comel sgt....hehehe...
    nizam bela kucing jer... :)

    ReplyDelete
  2. hehe. aku dulu ada 6 ekor benda ni. mati dalam masa 1 bulan. sbb xpandai jaga.

    ReplyDelete
  3. kesian pixie menjadi balu di usia muda

    ReplyDelete
  4. @Nizam


    BEST SEBAB AKU SUKE..TAPI PADA YANG ALAH DENGAN HAMSTER OR TETIKUS..BEK JGN BELA..HUHU SEBAB TIKUS NI BESAR DAN BOLEH BESAR MACAM KUCING NNT =) EKEKE..

    ReplyDelete
  5. @Hazzy Ishak



    BALU ! HAHAHA YE TAK YE GAK EK..BUKAN JANDA EK?

    ReplyDelete
  6. @MATAHARI


    6 EKOR? CAMNE BELA LEH BANYAK SGT ? WUUU NAPE MATI ?? WOOOOOOOO

    ReplyDelete
  7. SO SADDD :( HMM BERAPE KOS SEEKOR GUINA PIG NI?

    ReplyDelete

Post a Comment