Cara Tingkatkan Trafik Blog Dengan Tajuk Entri.

Cak !



Aku just nak kongsi tips sikit lah ye. Mudah sangat untuk korang buat benda ni, cuma nak tak nak je kan ? Bagaimana cara paling mudah untuk tingkatkan trafik blog korang ? 

Benda simple je, cuba tengok tajuk setiap entri korang...belek balik satu satu. Tajuk tajuk entri korang tu serabut dan panjang @ pendek, jelas dan tepat ?


 Contoh dalam gambar :
Merah : Mesra google
Hijau : Tidak mesra google
Scroll more to see the proves = )

Cara Mudah Tingkatkan Trafik Blog Dengan Tajuk Entri :
  • Jangan mulakan tajuk dengan simbol, contoh : > > ~ ~ # # ^ ^ : ? 
  • Jangan buat tajuk entri yang terlampau panjang dan serabut, contoh :
  • Tajuk entri panjang (tak mesra google) : " ~ Seorang Bomoh Perempuan Yang Mengerikan Bernama Si Mona Fendi ~ "
  • Tajuk entri pendek dan tepat (mesra google) : " Mona Fendi "


Aku dah belajar dari kesilapan aku. Dulu memang aku suka letak tajuk bukan bukan, dah la panjang berserabut pulak tu. Aku sendiri tak dapat ingat balik tajuk tajuk entri yang pernah aku buat..memang tak catchy sebab tulah Google tak suka. Tapi sekarang semua tajuk mesti nak straight to the point, no belok belok !


Contoh Tajuk Entri yang straight ti the point yang mesra google = )



So terpulang pada korang ok ? Nak berubah atau tak tu bergantung samaada korang nak public baca blog korang atau korang baca blog korang sendiri je.  Hihi =)


    Feeling Lucky?

    Comments

    1. thanks for sharing this. i've a lot to learn.

      ReplyDelete
    2. kdg2 susah juga nak buh tajuk yg mesra google...yg mesra pembaca..tak de masalah kot...

      ReplyDelete
    3. Nice! Thanks tuk peringatan. Belajar dari kesilapan. (:

      ReplyDelete
    4. thankyou untuk tips tu neon!
      hehehe

      ReplyDelete
    5. google penyumbang traffic blog aku.

      ReplyDelete
    6. Asalammualaikum. nice blog, thank for info, byk yg bole belaja dr blog awak, mmg bergunn untuk bloger br mcm sy.

      jom follow blog saya. thanks
      http://daliladanblog.blogspot.com/

      ReplyDelete

    Post a Comment