Bandar Yang Tiada Disko, Pub & Panggung Wayang !




Salam  Woots Woots !


No pub ! No Disco ! Oh yeah...Tempat setan dan anak beranak setan memang takde kat sini. Har har har. Bagus bagus !


Aper cerrr bandar ni takde pub takde disko ! Wow! Nak tahu lebih lanjut ??? ...



Hehee...semalam sejuk kot ! Kat sini hujan tak berhenti henti beb...masa perjalanan semalam ada beberapa kawasan ladang sawit yang banjir, banyak lumpur.Rugi woo kalau tanaman rosak !


Kat sini best sebab aircond tak payah pasang ! Lol, seriously...semalam tido with no kipas, dengan pakai sweater dan diselubungi selimut...menggigil seh !


Masa round round tempat ni pagi tadi pakcik aku tunjuk kawasan bandar tempat ni...hehe...yang paling tip top kat sini hanyalah Mydin Mall dan Giant = )


Ape yang best kat kuala terengganu ni ? Yang paling aku solute sekali sebab takde disco, takde pub, takde panggung wayang pun ! Aku memang setuju sangatlah kalau tempat tempat hiburan camni dihapuskan. Sekurang kurangnya gejala gejala sosial dapat dibendung !


Aku tanye gak kat pakcik aku. Kat mana orang orang kat sini melepak kalau takde disko ke pub ke, atleast panggung wayang ? 


Diberitahu, banyak aktiviti aktiviti kerakyatan dirancang khas untuk masayarakat kat sini. Contohnya cam tarian kebudayaan, permainan, pertandingan untuk masyarakat supaya diorang dapat spend masa dengan join ativiti berfaedah. Yang paling hot sekarang Monsoon Cup !


Aku tanye gak kat pakcik aku. Kalau takde pub takde disko, takde panggung wayang, dan tiada tempat leisure. Jadi kes jenayah mesti kurang kan ?


Yup, kat sini jenayah kurang berbanding dekat KL wooo. Lebih kurang 1 juta orang duduk kat sini...korang cuba bayangkan KL ? 7 juta orang duduk kat situ beb...jam packed = ( Jenayah ? Tak payah cerita laa...setiap hari ade orang kes bunuh.


Eh, sampai sini dulu = )



P/s : Menjawab persoalan woots. Entri aku sebenarnye sekadar cerita pengalaman...yang best dan tak best...pahit dan manis, suka dan duka, realiti dan fantasi. Itulah blog aku dan kehidupan aku...takde mengena dengan hidup dan yang mati. Go go go ganu deh ! 


P/s : Nana the brat, hehehe...aku baru sampai Kuala Terengganu. Tempat lain aku belum explore lagi nih.  Thanks aku salah laa nanti aku tukar title post aku jadi "bandar". Hehe...


P/s : Tanx Kimicnol sebab sudi bagi award cool blog ! Semoga berjaya dalam berblogging yah, dan jadi lah cool seperti ice tea  = )




Comments

  1. la...xsosial tol la bandar tu.Tak kan nk pusing gi cari pub kat golok kot?hahaha.;p.Pengalaman anda menarik untuk dikongsikan.hehe

    ReplyDelete
  2. ZAER, WAHAHAH BAGUS PER TAKDE BENDA BENDA TU WEH..AKU RASA ORANG NON MUSLIM KAT SINI MESTI BAIK2 = ) ALIM3 HEHEHE

    ReplyDelete
  3. bandar KT mmg xde wayang. tapi kat kemaman ada wayang. baru bukak punya :)

    ReplyDelete
  4. i never disagree with ur entry,i just disagree with the choice of title..itu je..

    well,memang,gua pon geram x de mall kat sini,gua kaki shopping..erks..

    tapi gua duk kuantan,terubat la jugak.lols.

    bukan cari gado,when it come to our own homeland,sape suke kene kutuk,kan ? :)

    ReplyDelete
  5. ouh,u shud go to our beaches..ya,beaches,not bitches..we dont serve bitches..haha

    i miss it,the beach..busy sgt..aishh..

    ask ur uncle pergi pantai penarik kat setiu lah..bet me,if u dont say it is one of the most beautiful beach,i will treat u nasik dagang ! haha

    ReplyDelete
  6. neo... ada kisah tersirat.. jgn kata xde clubbing..

    ReplyDelete
  7. @zikeryhassan


    ALAAA TAK HERAN PON LAA..TGK TV KAT UMAH JE LAAA =)

    ReplyDelete
  8. @woot-woot


    HEHEHE NI ENTRI KHAS TOK KO NI HAHA. OK YELA YELA SORRY AKU TERSALAH LAA ARITU MUMUU SORRY YER.

    ANYWAY, AKU JENIS TAK BERAPA TGK WAYANG..SO BILE TAKDE PANGGUNG KAT SINI RASA CAM BEST JE HAHA...

    HEYYHH TERENGGANU BEST APE..ADE PANTAI. KL MANA ADE PANTAI DOW...


    TAPI AKU TAK SURE..BARANGAN KAT SINI HARGA LEBIH KURANG KL KER ATAU LEBIH MURAH..

    ReplyDelete
  9. @woot-woot


    JOM JOM PERGI BITCHESSSSSSSSSSSS HAHAHAHA


    WAH KO NAK BELANJA YO BEBEH LETS GO

    ReplyDelete
  10. @Secret Drifter


    SEKURANG KURANGYE..OK LA SEKARANG KAN..LEBIH BAIK BGITU =) AND WHAT IS THE HISTORY?

    ReplyDelete
  11. @░♥si lampu neon♥░

    haha..if u go to kerteh ( tempat petronas ) merangkap kampung asal gua,u will find the goods here giler mahal ! hahahha..

    research found that kerteh is the 2nd place paling mahal after kL..hoho

    i dont know why,thre's nothing here,maybe amek kesempatan kat orang2 petronas kot ? zzz

    ReplyDelete
  12. Bagus nye KT.. Patut kawan dr KT cam x bese je tgok wyang

    ReplyDelete
  13. wayang xde, tgk je muvi kat laptop. donload sendiri... free. ahaha...

    ReplyDelete
  14. @sophie

    HEHEEH BIMBINGLA DIA KE ARAH JALAN YG BENAR =)

    ReplyDelete
  15. @woot-woot


    YELA KAN, TEMPAT JAUH, PEDALAMAN. SUMBER SUSAH NAK DAPAT..MESTILAH HARGA BARANG MAHAL =( TAPI KESIAN KAT PENDUDUK LAA..


    KERTEH? MAYBE NEXTIME. AKU DA SAMMPAI KL DA NI..RUGI SEH JALAN TERENGGANU TIME MUSIM TENGKUJUH =(

    ReplyDelete

Post a Comment