Utusan Malaysia Merupakan Akhbar Yang Paling Tidak Boleh Dipercayai ??

Kadang kadang menyampah gak nak baca Utusan Malaysia nih..tapi mana mana paper pun sama je

penulisan kotor, pembaca pun menyampah...

Media masa memainkan peranan paling kuat untuk meraih dan menguasai pemikiran manusia sekarang ni. Akhbar utusan adalah salah satu akhbar yang paling unggul di Malaysia ni. Banyak maklumat yg kita dapat dari Akhbar Utusan. Disamping berita yang ringkas,padat dan mudah dibaca, apa yang ditulis juga ade yang benar dan ade gak yang tak benar. 

Nak kata aku ni anti kerajaan, aku bukanlah anti kerajaan. Nak kata aku ni penyokong kerajaan, aku bukanlah fanatic sangat pun. Aku ni ibarat duduk kat tengah tengah tiang dacing tu ha...sebab aku tau, makin lama makin kotor politik kat Malaysia sekarang ni. Takut aku. Makin banyak propaganda yang berlaku disebalik tabir yang dihijabkan dari pandangan masyarakat semata mata untuk mengejar nama, pangkat dan kuasa. 

Tapi tolonglah, aku ni peminat akhbar Utusan. Boleh kata setiap hari aku terbaca pasal benda benda buruk dikatakan pasal pembangkang tu. Pembangkang ni serong lah, sesatlah, ape la...kadang kadang fikir sakit hati gak baca Utusan kalau camni...ayat tak cover, memang pedas tajam. Penulis pun cam tak kesah je pasal hati dan perasaan orang lain. 

Meh aku quote ayat cambest ni...aku petik dari blog sini : ureka.asia
Apabila dibandingkan pula diantara akhbar dengan media internet, blog politik merupakan pilihan utama, diikuti dengan akhbar Sinar. Manakala Utusan Malaysia merupakan akhbar yang paling tidak boleh dipercayaai. Tapi Utusan Malaysia masih laku…sapa yang baca?  Yang ni cuma Gen Boomers, termasuk yang duduk dalam PKR atau Pas.


Cettt ! begitu juga dengan akhbar akhbar yg lain lah ! Same je kalau nak compare semua akhbar kan...harakah la pe la, semuanya berperang. Yang rosak nye nanti, ni haaa para pembaca yang mudah dibelit belitkan dengan ayat ayat penulis akhbar tu...

Gua chow ! apakah entri ini ? Gua pun tak tahu laaa !

Comments

  1. perghh..bia betul..huhu..
    *eceli aku baca metro..hehe

    ReplyDelete
  2. aku pon suka bc utusan online..ingtkn metro yg plg kontroversi..hurm =_=

    ReplyDelete
  3. biase lah utusan meloya...
    ko br perasan ke neon
    aku dah lame dah hahaha
    same jerk utusan meloya dengan berita 3 suku..cerita sume one side jerk haha

    ReplyDelete
  4. pening dah tgok paper skang ni..
    tak bace ketinggalan pulak..
    aduhai..

    ReplyDelete
  5. Alah buang politik, banyak lagi yang best dalam utusan tu. Sudut ekonomi, agama, kesihatan... Kira ada nilainya lagi.

    ReplyDelete

Post a Comment