Saturday, November 20, 2010

Penyembelihan Lembu Pada Hari Raya Qorban.

Salam yall ! Alhamdulillah Hari Raya Aidil Adha dah pun berlalu dengan meriah nya ; ) Sempat jugak aku amik kesempatan untuk beraya di kampung halaman, Alor Gajah, Melaka. Yall balik kampung tak ? 

Alhamdulillah, aku bersyukur sangat sangat sebab dapat jenguk kubur arwah atuk nenek kesayangan aku. Sedekahkan doa untuk mereka yang dah pergi...semoga mereka tenang di sana dan dikurniakan syurga di akhir nanti.

Hari Raya Qorban haritu mesti ramai yang tolong sembelih lembu kan ? Termasuklah family member aku sendiri. Sebagai ahli masyarakat, kita kenalah bergaul dengan masyarakat. Kalau ade event  penyembelihan lembu, kenalah join. Janganlah duduk rumah jer...terutamanya pada yang lelaki. Kalau yang perempuan takpe duduk rumah sebab nak kena masak , kemas rumah pebagai...


Gambar penyembelih jer yang sempat aku amik time pagi raya aritu ;)
 ni adik aku...hehe ;)

ni ayah aku mumumu...

adoi la !

ni brother angah aku...

bai bai !
 Jom pergi sembelih lembu !! Chow !!
 

Designed by Alieff Artwork