Pasang Intense Debate & CommentLuv Dalam Blogspot.

Grrr, grrr geram ni. Pernah dengar Intense Debate tak ? Sebuah program yang sediakan banyak widget dan plug in yang berguna dan boleh ditepek dalam blogspot. Mestilah korang pernah dengar kan. Korang guna tak plug in CommentLuv ni dalam blog korang ?
Sebelum aku cakap panjang lebar : Klik intense debate atau CommentLuv dulu.





Aku geram tengok orang lain guna CommentLuv plug in dalam blogspot ! Dulu aku pernah guna, tapi memang melecehkan la.Ramai blooger tak setuju aku guna benda ni.  Tapi bila pikir pikir balik, ada kebaikan gak guna sistem CommentLuv ni.
Kebaikannya :
- dapat update di email selalu
- menggigihkan penulis berbalas komen di blog
- dpt tau perkembangan komen, dan reply daripada visitor
- design atau rekabentuk cantik menarik kau memang debomb
- boleh share comment di facebook, twitter
- interaksi dengan komentar komentar yg lain, bukan dengan penulis entri je
- boleh komen dan log in guna laman sosial facebook, twitter kalau takde blog

Walopon banyak kebaikan yang cambest, ramai gak blogger yang menolak untuk pakai plug in CommentLuv dalam blog mereka sebab diorang rasa benda ni melecehkan. So ape keburukannya ?
Keburukannya :
- tak suka pakai sebab leceh, lembap macam siput
- leceh nak log in pakai menda lain plak
- bagi yang takde account, kena letak email dan url pebagai
- mesej secara bulk dalam inbox email hahaha
- mesej orang lain pun terselit dalam email kita jika tak setting dengan betul

Hari ni aku nak test balik guna sistem CommentLuv oleh Intense Debate ni.  Harap korang pun sudi main tekan tekan mesej kat bawah ni sebab aku nak tengok sistematik ke tak nak guna dalam blog aku ni. Kalau tak ok gak aku kena remove ahh. Sesapa yang selalu guna, please share ideas ok !

Tekan mesej korang kat commentluv box kat bawah ni ! Tekan laa ape lagi ; ) Chow !

Comments

  1. salam..

    saya pun tengah usaha gigih utk godek bende ni dlm blog saya..

    ReplyDelete
  2. ermm..dah guna dah tapi kan mmg lembat....then kena pakai widget dia jer..pastu kalau nak buat tab menu tu mesti komen tak kuar.......rasa2 nak buang jer balik...camne ekk cara dia...huhuhuh

    ReplyDelete
  3. salam.. thanks.. baru terfikir nak gnti commentluv.. tapi xpe lah.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment