Kelas Belajar Menjahit.

Salam melekit yall ! 

Disebabkan cuaca tengah panas panas ni so salam melekit lah jadinye. Aku nak buat pengumuman ni. So bagi perhatian sikit ok ; ) 

Aku nak belajar jahit spender sendiri ! Hehe...

Petang ni, aku bercadang nak daftar ke kelas belajar menjahit. Masa yang ada dalam sebulan sebelum sekolah bukak tahun depan, aku nak manfaatkan dengan belajar menjahit !!




Kenapa aku nak belajar menjahit : 
  • Aku berangan nak jahit baju kurung sendiri, tak payah tempah kat orang
  • Aku berangan nak amik tempahan jahit baju orang, sekarang ni harga da mahal giler 
  • Aku nak tingkatkan kemahiran asas hidup berdikari supaya esok jadi cikgu, aku boleh ajar budak budak khas menjahit spender diorang kalau spender diorang koyak.

Aku dengan mak aku dah survey beberapa tempat. Belajar menjahit memerlukan kos yang agak tinggi. Aku pon takde duit nak bayar, tapi alhamdulillah...mak kata nak support ; )

Kat kawasan Cheras ni, ade beberapa kelas menjahit yang ditawarkan. Harga macam nak mencekik pun ade gak...Harga belajar menjahit selalunya bergantung pada jenis baju yang korang nak belajar jahit. Ada yang mahal sampai RM300 satu fesyen. Yang murah pulak cuma RM150 satu fesyen. Ade juga yang tawarkan belajar sampai mahir, dan yang tawarkan cuma tempoh belajar sebulan sahaja.

Macam aku ni, dah la spender sendiri pun tak reti nak jahit. Ni kan pulak nak belajar buat baju kurung. Tu yang aku agak menggelabah tu. Takpelah, aku akan cuba harungi segalanya dengan tabah...!

Comments

  1. oittt..cisss...mne de org jahit spender...kakakakakakaaaa

    ReplyDelete
  2. pegi blaja weh..
    fesyen spender jerk haha
    pastu kuakan spender brand ko..
    chantek!!!

    ReplyDelete
  3. nanti tlg watkan boxer raya tuk aku.. :)

    ReplyDelete
  4. oit. spender tu koyak g beli baru je la. hahahahahhahaha

    ReplyDelete
  5. huhuhu... baru je menjahit td :D

    ReplyDelete
  6. MEO, WAAA HEBATNYE KO..LG BERBAKAT DR AKU YER..;) KO JAHET SPENDER KE MEO?

    ReplyDelete
  7. SWEET ANS, ALAHAI, KALAU KOYAK HARUS KU JAHET LAA..JGN BUAT DUIT ;) HEHEHE JIMAT !

    ReplyDelete
  8. HEIDI, JGN KATA BOXER...SEMUA YG DALAMAN DALAMAN AKU LEH JAHIT KAN...NAK BOXER HELLO KITTY TAK?

    ReplyDelete
  9. WAN, HEHEH THANKX FOR THE SUPPORT BEB. AKU TAK SABAR NAK JAHIT SPENDER SENDIRI..BERKOBAR KOBAR LAK ;)

    ReplyDelete
  10. RAY JR, APEKAH TAKDE ? HEHEHE LET ME BE THE FIRST ONE LAAA

    ReplyDelete
  11. relax.. saya yg lelaki ni pun ada juga terfikir nak belajar menjahit.. itupun disokong kawan2.. hahaha

    ReplyDelete
  12. IKHRAM, WAH WAH HEBATNYE KO WEEH :) BAGUS BAGUS

    ReplyDelete

Post a Comment