Monday, November 22, 2010

Kelas Belajar Menjahit.

Salam melekit yall ! 

Disebabkan cuaca tengah panas panas ni so salam melekit lah jadinye. Aku nak buat pengumuman ni. So bagi perhatian sikit ok ; ) 

Aku nak belajar jahit spender sendiri ! Hehe...

Petang ni, aku bercadang nak daftar ke kelas belajar menjahit. Masa yang ada dalam sebulan sebelum sekolah bukak tahun depan, aku nak manfaatkan dengan belajar menjahit !!




Kenapa aku nak belajar menjahit : 
  • Aku berangan nak jahit baju kurung sendiri, tak payah tempah kat orang
  • Aku berangan nak amik tempahan jahit baju orang, sekarang ni harga da mahal giler 
  • Aku nak tingkatkan kemahiran asas hidup berdikari supaya esok jadi cikgu, aku boleh ajar budak budak khas menjahit spender diorang kalau spender diorang koyak.

Aku dengan mak aku dah survey beberapa tempat. Belajar menjahit memerlukan kos yang agak tinggi. Aku pon takde duit nak bayar, tapi alhamdulillah...mak kata nak support ; )

Kat kawasan Cheras ni, ade beberapa kelas menjahit yang ditawarkan. Harga macam nak mencekik pun ade gak...Harga belajar menjahit selalunya bergantung pada jenis baju yang korang nak belajar jahit. Ada yang mahal sampai RM300 satu fesyen. Yang murah pulak cuma RM150 satu fesyen. Ade juga yang tawarkan belajar sampai mahir, dan yang tawarkan cuma tempoh belajar sebulan sahaja.

Macam aku ni, dah la spender sendiri pun tak reti nak jahit. Ni kan pulak nak belajar buat baju kurung. Tu yang aku agak menggelabah tu. Takpelah, aku akan cuba harungi segalanya dengan tabah...!
 

Designed by Alieff Artwork