Bela Guinea Pig

Salam yall ! Hihi, aku nak bgtau satu berita tergempar ni. Hahaha...Seperti yang digembar gemburkan dalam tajuk di atas, oyehh aku memang dah jadi mak kepada anak anak babi aku ! Hahaha...bukan babi laa, cuma tikus hamtaro je. Tikus mondok la kalau bak kata orang kampung kan. Tapi kalau nama western dia, guinea pig !

Kenapa binatang comel ni dipanggil guinea pig ek ? Kenapa haram kah nak bela ? Oh nonono, muka dia takde la cam babi, dia comel je macam hamster. Hahaha...bulu ade yang tak lebat, ada yang lebat. Tapi aku beli yang tak lebat sebab yang bulu lebat tu mahal wooo cecah ratusan ringgit ;)

Oh kenapa dia dipanggil babi sekali lagi ye? Ahaha...setelah mengamati binantang ni, aku rasa suare dia macam piggy sikit. Ada bunyik oink oink sket laaa, tapi takde lah kuat. Cuma dengar sikit sikit je...dia berdecit bunyik oink oink. Hahaha...piggy ;) 

Mood : sedang cari nama piggy ;)
anak piggy mama, mama belum kasi u olls nama lagi ler..

ini dia guinea pig betina...comel dan halus mulus...i lap u...

dia duduk senyap je...tak agressif macam hubby dia...

Cak!! sayang dia tuhhh !

alaa sayang, janganlah beromen dulu sayang...malu malu lak dia...

 hubby dia penakut giler laa, mama pun jadi terkujat kujat tauuu hihi ;)

Actually memang takmau amik yang coklat tuh, sebab die nampak cam tak best dan ganas je...tapi yang lain takde lak yang berkenan. Takkan aku nak beli sekor je kot, tak adil la nanti. Nanti dia nak romen ngan sape? Kalau takde teman nak romen romen, mati kesepian lak kang...so, walaupun cokelat tu macam ganas dan tak berape cantik dari yang si tompok tu...aku tetap akan menjaga piggy aku sepenuh jiwa ;)




Comments

  1. bape eh bajet nak beli sepasang and sangkar die sekali??reply lah reply lah i nak beli ni!!:)

    ReplyDelete

Post a Comment