Petanda Kiamat : Dove Church aka. Gereja Dove Bakar Al-Quran Sempena Tragedi 11 September

 “Maka hadapkanlah wajahmu dengan lurus kepada agama (Allah); (tetaplah atas) fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu. Tidak ada perubahan pada fitrah Allah. (Itulah) agama yang lurus; tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui.” (QS. Ar Rum 30: 30)
Firman Allah SWT: “Sesungguhnya agama (yang diridhai) di sisi Allah hanyalah Islam.” (QS. Ali ‘Imran 3: 19) - Sumber -

Benda ni aku dapat dari laman web Dove Church (google translate je ok so paham paham sendiri) , ini adalah soal jawab dengan Gereja Dove aka. Dove Church berkenaan kenapa diorang membenci Islam :
 

Beritahu kami tentang gereja, Dove World Outreach Center dan tentang apa keyakinan gereja adalah?
  • Kami adalah New Testament, Charismatic, Gereja Non-Denominational yang beriman dengan kitab Bible sepenuhnya.
Mengapa Gereja memasang tanda seperti itu?
  • Untuk mendedahkan Islam apa adanya. Ini adalah agama kekerasan dan menindas yang berusaha mascarade itu sendiri sebagai agama yang damai, berusaha untuk menipu masyarakat kita.
Apa alasan atau mesej Church ingin keluar dengan tanda seperti itu?
  • Mesej dari kebenaran bahawa hanya ada satu jalan menuju Tuhan, hanya satu cara untuk keselamatan, dan itu adalah melalui darah Yesus. Melalui bertaubat dari dosa dan dilahirkan kembali. Sudah waktunya bahawa semua orang Kristian bersatu, berhenti menjadi pasif dan egois dan berdiri dan berjuang untuk kebenaran.
Apa jawapan anda kepada mereka yang tersinggung oleh tanda atau mesej tanda?
  • Kebenaran tidak boleh menyinggung perasaan kita. Kita harus merangkul kebenaran. Itu adalah dasar negara kita dan itu adalah satu-satunya cara untuk kebebasan sejati. Islam adalah kebohongan didasarkan pada kebohongan dan penipuan dan takut. Di negara-negara Muslim, jika anda memberitakan Injil atau masuk Kristian - anda akan dibunuh. Itu adalah jenis agama itu. 



Church Dove mengutuk Islam.. Signboard " Islam is of the Devil" dipacakkan di gereja, mereka juga menjual baju T-shirt Islam is of the Devil serta menerbitkan sebuah buku bertajuk Islam is of the Devil..

 Gambar gereja dove kot ni...

Gambar T-shirt yang dijual Islam is of the devil...


Gambar buku yang diterbitkan : Islam is of the Devil...

Penunjuk perasan memakai T-shirt Islam is of the devil...

Signboard Islam the devil kat gereja dove...


Penunjuk perasaan di gereja dove...

Signboard benci Islam...


Aku tak kenal siapa orang tua tu oke..


Gereja Dove merancang nak bakar Al-Quran,apa reaksi korang..
Al-quran di bakar sempena mengingati hari korban tragedi 11 september 2001...





Gempar ! Gereja dove tetap bertegas nak bakar Al-quran sempena nak mengingati tragedi 3000 orang terbunuh pada 11 September 2001...diorang ni pedulik hape kalau ade orang Islam menentang perbuatan diorang ni..yang penting diorang puas hati sebab dapat bakar Al-Quran tu...mind set dorang dah diracuni Islam tu agama yang jahat...

Orang-orang kat Afganistan sekrang ni plak tengah memboikot Barrack Obama...dorang kata isu pembakaran Al-quran ni disokong oleh Barrack Obama...orang-orang di Afganistan mengecam perbuatan bakar Al-quran ni dan berniat nak bunuh Barrack Obama kalau ritual ni tak dihentikan...

Macamana pulak dengan kita ? Apa reaksi kita sebagai umat Islam yang duduk dalam negara Islam ? Apa yang aku leh wat pun cuma berdoa ke hadrat Ilahi supaya dorang yang terlibat dalam menghancurkan dan memburukkan nama Agama Islam diberi balasan oleh Allah swt...

Kalau tempat diorang kena gempa bumi macam dekat Christ Church tu baru diorang tahu langit tinggi rendah...Allah tu maha berkuasa...bila -bila masa dia boleh wat gempa bumi, puting beliung, atau tsunami...Subhanallah, Wallahualam.
Firman Allah SWT yang bermaksud : "Dan siapa yang mencari agama selain daripada Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan dia di hari akhirat termasuk di kalangan orang-orang yang rugi". ( Ali Imran : 85 ) - Sumber -

Comments

Post a Comment