Tuesday, August 10, 2010

Seram !! Bayi Berbalut Tudung Dijumpai Berulat Berwarna Hitam Tergolek Mati !!!

Gambar bayi berulat hitam , dibunuh kejam !! Siapa yang bunuh dia !!
Ipoh, 10 Ogos 2010 - Mayat bayi dengan kapas disumbat dalam lubang hidungya - Sumber utusan

Kes gejala sosial meningkat mendadak di akhir zaman ni. Dalam alquran dah dinyatakan akan berlaku perkara - perkara macam ni menandakan kiamat hampir tiba. 
Zina bermaharajalela : “Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.” - Sahih Muslim - Sumber
"Ketahuilah bahwa pada hari-hari terakhir akan datang masa yang sukar, garang, tidak suka yang baik, suka mengkhianat, tidak berpikir panjang, berlagak tahu, lebih menuruti hawa nafsu dari pada menuruti Allah. Sedangkan orang jahat dan penipu akan bertambah jahat, mereka menyesatkan dan disesatkan."- Sumber
Kita nak tuding jari kat siapa ek, ibu bapa yang tak reti didik anak sampai mengandung luar nikah ke, cikgu kat sekolah tak reti nak mendidik ke, atau kita nak salahkan diri insan tu sendiri sebab dia buang bayi tu ? Sepatutnya kita semua kena main peranan masing-masing, beri contoh dan nasihat yang baik supaya generasi muda tak terjerumus dengan gejala macam ni.

Berapa ramai lagi ye bayi yang dibuang , dibunuh yang ade dalam tong sampah tu, dalam kolam ke...dalam tasik ke, dalam peti ais ke, ditanam kat halaman rumah ke...entah berapa banyak lagi kes macam ni yang luar dari pengetahuan kita...Ya Allah, berilah hidayah pada kami, jangan kau tempatkan kami di kalangan orang yang gelap hatinya dan orang-orang yang sesat...

Faktor dan sebab kenapa orang suka buang bayi : 
  • Takde duit nak sara anak, bila dah beranak
  • Taknak tanggung malu sebab ada anak luar nikah
  • Takut tak diterima oleh keluarga atau masyarakat
  • Belum bersedia nak ada anak, tak reti nak jaga
  • Merasakan bahawa ada anak tu satu beban, kesilapan besar 
  • Rasa diri tak boleh jaga anak seorang diri , sebab bapak dia dah lari

Kurangnya didikan, ceteknya akal. Takde kesedaran langsung bagi insan yang buang bayi ni. Mungkin hati dia dah gelap, otak dia dah buntu...Matlamat menghalalkan cara...

Sudah tentu fenomena ini akan berlanjutan...walau pelbagai cara dah dilaksanakan untuk membendung gejala sosial pada zaman ini, kita tetap tak dapat mengawalnya kerana sesungguhnya kiamat itu adalah terlalu hampir dengan kita...

Marilah kita sama-sama muhasabah diri, persiapkan diri kita untuk hari besar yang akan tiba iaitu Hari Kiamat...Mari amalkan 3 perkara ni : - Sumber
  1. Bertenang dan merancang masa depan dengan baik tanpa panik. Perlu ada sikap tenang dan wasatiah iaitu bersederhana dalam pelbagai aspek tanpa perlu berlebih-lebihan...
  2. Banyakkan amalan kebajikan & mohon keampunan. Sentiasa istighfar dan digalakkan pergi Haji/Umrah utk sucikan hati dan dosa.
  3. Mulakan kesedaran diri dan keluarga di akhir zaman ini. Kita perlu bersedia utk apa jua kemungkinan... barang asasi naik harga, masalah gejala sosial, masalah politik dan negara, masalah perpecahan dan sebagainya. Semuanya perlu bersedia dengan ilmu, akhlak dan iman yang jitu.
Nak tengok video lagu gspot gstring gormandize yang best tu kat sini yer : http://apps.facebook.com/mcdwhatsyourg/entry.php?id=4045  
Hah, kalau nak vote aku silakan , dan terima kasih ye :http://apps.facebook.com/mcdwhatsyourg/entry.php?id=4045

 

Designed by Alieff Artwork