Monday, August 23, 2010

Keburukan Main Mercun : Anak Mati Melambung Ke Pokok Akibat Mercun , Ibu Ayah Serah Diri Kat Polis !

Yep, aku nak kuahkan rasa sedih aku pada keluarga mangsa yang baru kehilangan seorang anak lelaki yang berumur 6 tahun kelmarin. Aku sedih, terkilan...atas kesalahan mak dan ayahnya, anak dia yang terkorban...Menurut berita utusan.com, bapak dia ni pernah ditahan atas akta menjual mercun...tapi entah kenapa masih tak insaf...

 Keburukan Main mercun , rumah meletup, anak mati...



Yang aku tak sangka, masa kejadian letupan rumah sebab mercun tu, ibu bapa budak ni dikatakan melarikan diri seketika...sebab diorang takut kena tangkap..dan harini baru diorang serah diri pada pihak polis...baguslah tu, tak payah nak larikan diri...tak kemana pun boleh ko pergi...

Bahaya main mercun ! Keburukan main mercun , boleh mengundang maut !

 Peniaga jangan fikir nak untung jual mercun sahaja, fikirkanlah keselamatan orang lain , pengguna yang menggunanya ! Hapuskan mercun ! Bunga api takpe...

Aku harap dengan kejadian ni, kita semua kena insafi diri. Jangan biarkan adik-adik, anak-anak kita main mercun. Kalau nak main bunga api tu boleh...tapi biarlah ade pengawasan dari ibu bapa dan orang tua..Ambil lah iktibar atas apa yang dah terjadi ni..

 

Designed by Alieff Artwork