Wednesday, August 25, 2010

Dalam Makanan Ada Ulat, Lipas, Tikus, Katak !

Kalau juadah berbuka yang dah berbau, lembik dan basi takpe lagi kot...cuba kalau makanan tu ada lipas , tikus, kaki katak dalam juadah berbuka ? Hurghhh bikin putus selera kan?

 Nasi ikan lipas RM5.00

 Nasi tikus cencorot kicap RM 6.00

 Mee Goreng Kaki Katak Ladna RM 4.50

Gambar tu nak bagi korang tergugat je, hehehe...

Mesti korang pernah alami perkara macam kat atas kan? Kalau nak beli juadah berbuka tu sila check kebersihan si penjual dan makanan yang dibungkus tu yer...jangan terus sambar je. Kalau boleh bau dulu makanan yang korang nak beli tu, tengok rupa dia dulu baru bayar.

Lagi satu, juadah berbuka ni selalunya disediakan waktu pagi hari, jadi janganlah terkejut kalau korang terbeli benda yang basi dan berbau tu ... bayangkanlah berapa banyak lauk yang dia jual, tak sempat la kalau dia nak masak petang-petang hanya untuk korang je kan. mestilah dia masak awal pagi .

Kesimpulannya, jangan membazir di bulan ramadhan dan berhati hatilah ketika membeli! Chow !


 

Designed by Alieff Artwork