Imigresen Oh Imigresen !

DELETED BY AUTHOR TQ

Comments

  1. oh maaf Neon, yang ini bukan gambar di Malaysia kan. at least i believe this is not.
    It is better than this i suppose.
    At least i believe it is.

    other than that, i can't say more as the decision had made and the case still understudy.

    In general; i believe the blaimed should not flooded to every single offier. There should be some loophole use by someone, but not everyone is suppose to be blaim. Got me.

    So, let the right judgement make the right decision.

    About the officer, i believe they will get thier service done some where else; all.

    oh sorry if i not in the same side of yours. I just go for justice in everysingle detail. One should not be claim as guilty until they proved to be one. Agreed?

    Lama kan aku tak blink blink dekat sini, but i cant just ignore this post without comment.

    ReplyDelete
  2. sayang ku aj nismihan. hehe. lame ko tak blink2 kat sini ek.

    anyway aku pernah g DEPO, so aku agak tau camne environment dia..and mmg lebeh kurang gamba mcm kat atas.. Malaysia DEPO my dear.

    mmg takpatut dipersalahkan pd semua, aku tak salahkan semua pegawai imigresen, ttp siasatan lebih terperincin ptut dibuat, kalau tak nasib orang lain pula tak terbela. kesian kesian.

    tapi jelas nya, DEPO tahanan bahagian KEDAH dah pun diambil alih secara rasminya oleh PENJARA (based on sumber yg boleh dipercayai, a friend of mine is imigresen off.)

    disebabkan sebilangan orang yang wat taik..semua kena..kesian.

    ReplyDelete
  3. aku ada jenguk jugak, cuma mungkin komen tak sampai ke kotak komen kamu nih.
    yelah, janjinya lisa surihani nih; eh nurul neonhani nih happy sudah. kan itu lebih bergelen baiknya dari kamu yang sedih-sedih dulu.
    ya lah, kalau sedih dan durja takkan mampu kamu berenteri sampai menang peraduan pizza hut tuh kan :)

    anyway, back to entri.

    wind of change.
    paradigm need to be change to get the things done; in a better way.
    so, maybe it is a better switch. but we never know until we try rite.

    yang tu aku tak da argument sangat.
    decision had been made, thus implement them as it suppose to be implemented.

    cumanya;
    root cause. kena betul kaji dan bukan main keji. telus dan lurus, baru yang bengkok boleh dibend balik jadi hampir lurus; dan lurus kalau boleh.
    yang betul2bersalah kena keluarkan; kalau pindah, masalahnya akan berpindah jugak!
    but! proper investigate first.

    oh, aku sejak jadi orang dalam perkhidmatan nih memang aku lebih jujur dalam memandang dari sisi orang dalam. Maaf kalau kata-kata ini nampak akan keemosiannya.

    ReplyDelete
  4. memang patut aaa pun...
    kalau tak, tambah berlambak...
    takkan sorang2 kita nak tembak..
    yang bebas plak kat luar berlagak..
    pihak yg bertanggungjawab mula senak..
    bila ada yang tak ada akhlak
    bagi lepas sebab pulus dorang nak
    ditegur karang kita ditempelak

    Sampai bila ? tunggu dorang memberontak?
    tuntut kesamarataan,perikemanusiaan dan hak?
    seolah tanah tercinta milik dorang punya mak bapak?

    dimana cinta tanah merdeka
    kemana hilang semangat daulat bangsa
    ayuh...

    p/s... eh...meleret sudah ni...

    ReplyDelete
  5. iziznkan aku menambah sedikit apa yang diperkatakan sebilangan besar orang awam...untuk pengetahuan korang insiden PATI bolos di depot KLIA tu bleh dikatakan salah pegawai juga tapi jika diberi peluang untuk anda sekalian bekerja disitu mungkin anda tidak percaya...satu sel mewakili 100 orang PATi dan di dalam blok ada 4 sel ...so korang darab 4 bersamaan dengan 400 orang yang dijaga selia oleh 2 orang tanpa kemudahan CCTV dan kemudahan lain...struktur yang usang ...pagar cuma pagar sekolah dengan kawat duri sahaj...so ...bagaimanakah anda menjaganya...dikalangan PATI ini bukannya semua yang senang dijaga ..ada dikalang mereka terlibat ngan jenayah berat dan ada konco-konco diluar sana yang bersedia mengganggu dan mengugut pegawai imigresen dalam menjalankan tugas...saya tanya anda sekalian...diamanak peruntukan yang sekian lama kami nantikan..seperti peralatan kawalan rusuhan seperti perisai , cota, pepper spray dan sebagainya...dimanakan pagar anti penjat atau anti climb????kawan yang luas dalam satu blok dijaga oleh 2 orang sahaja....jadi bagaimana???itu korang sume xnampak...kami pegawai bawahan ini yng menjalankan kerja..dan tahukah anda sekalian pegawai atasan kami bermula dari M41 bermakna bukan pegawai uniform seperti POLIS dan tentera dan penjara...mereka ialah PTD..dudk setahun dua dalam imigresen akan bertukar keluar ke Jabatan lain..apa yang mereka fikirkan tentang kami yang menjalankan tugas dengan kekurangan semua ini....kalau anda semua ingat ..ketua pengarah imigresen adalah PTD...pernah berkata..kita akan mengambil tindakan terhadap pegawai tersebut..tapi pernahkan dia duduk dan memahami cara pekerjaan ami di depot??ada???datang setengah jam dan balik...apa yang dia nampak...bila kami mintak peruntukan untuk beli dan baiki prasana dia kata...bviar pagar atau sel rosak...jangan kamu yang rosak...jadi wajarkan seorang PTD yang menjawat jawatan ketua pengarah berkata demikian???so minta korang fiirlah dan tanyalah member-member korang yang ader kerja imigresen di bahagian depot....bertanya dan faham sebelum bercakap ..dan aku akui ada juga sebilangan yang terlibat ngan rasuah tapi itu mereka punya pasal...dah tau salah kenapa nak wat gak...sekarang nie bila kerajaan nak ambil alih depot dari imigresen ....aper peringkat PTD wat???dorang kater amiklah....pemikirian dorang xkan dapat menyelami bahagian ground ...tugas mereka melibatkan management...tapi untuk pengetahuan korang ...PTD inilah yang merosakkan JABATAN IMIGRESEN....mintak peruntukan untuk kebaikan jabatan sume xder...kalau ader function untuk menyambut majlis dikalangan mereka iaitu PTD ini...ader plak duit....pagar anyi climb sekian lama telah dimintak kenapa bila penjara ambik alih baru dapat.....fikirrlah ...

    ReplyDelete
  6. sampai ke hari ini( 2012 ). JABATAN IMIGRESEN MALAYSIA masih memerintah DEPOT TAHANAN IMIGRESEN MALAYSIA.

    blogger failed~

    ReplyDelete
  7. sampai ke hari ini( 2012 ). JABATAN IMIGRESEN MALAYSIA masih memerintah DEPOT TAHANAN IMIGRESEN MALAYSIA.

    blogger failed~

    ReplyDelete

Post a Comment