Saturday, July 24, 2010

Makanan Tradisional Peranchis Vs Malayisa.

Couscous !! Itulah makanan traditional orang peranchis aka. france mengikut kawan chatting aku yang sorang ni. Pergh makanan tradisional diorang Couscous kot! Bila aku google dan tengok,...sebijik macam Nasi Beriyani ! Terima kasih kepada Encik Amin dari Algeria sebab berkongsi cakap france dengan saya ya ;)

Couscous, makanan France !!

Couscous ni macam sedap je ? !

Nasi Beriyani !! Itu makanan faveret atuk nenek moyang kita kan...tak sangka makanan ni orang algeria pun makan gak. Cume masakan dia lain sikit lah kot. Ahahaha, nak rasa laaa couscous ni ! Sape leh buatkan aku ? Hehehe...Yang kat bawah ni pulak Nasi Beriyani...!

Nasi Beriyani makanan Malaysia !!

Mana satu sedap, Couscous ke Beriani kita weh??

P/s : Jom pergi Algeria makan Couscous !! Hahahah...




 

Designed by Alieff Artwork