Je'Taime, Saya Cinta Awak Bahasa France.


Amboi, amboi. Sejak berkawan dengan orang Algeria ni, aku mulalah belajar cakap france sikit-sikit hahaha. Buat pengetahuan korang, orang Algeria menggunakan bahasa france sebagai bahasa pertama, bahasa arab merupakan bahasa yang kedua. 

Je'Taime, adalah ungkapan cinta yang biasa disebut-sebut. Apa maksud Je'Taime ? Je'Taime bermaksud I Love You dalam bahasa Inggeris, dalam bahasa melayu ia bermaksud Saya Cinta Awak. So, mari kita same-same prektis macam mana nak sebut Je'Taime guna lidah melayu kita ni. Hehehe.


Je'Taime , sebutannye dalam bahasa melayu berbunyi macam ni  : Je Tem . Kalau korang masih lagi keliru macam mana nak menyebut benda ni, korang boleh click link yang aku bagi ni untuk dengar pronounciation Je'Taime yang betul. Click sini untuk dengar.

Hah, dah tau kan nak sebut i love you dalam bahasa france, so bagitahu lah kat orang orang yang korang sayang ye ! Semoga bergembira , dan sayang sayang selalu. Hehehe...



Comments

  1. oh macam itu, tak sangka pulok.... africa dekat ngan france ea?

    ReplyDelete
  2. haha..teringat mase pakwe nak ngorat dulu..speaking france dgn aku..je taime

    ReplyDelete
  3. haha..teringat mase pakwe nak ngorat dulu..speaking france dgn aku..je taime

    ReplyDelete
  4. at FiD: Algeria pernah dijajah oleh Perancis sbb tu mereka belajar bahasa perancis.. sama mcm kita masa dijajah Birtish dan dipelajari bahasa Ingerris

    nasib Algerian tu baik n balas dlm english..

    ReplyDelete

Post a Comment