Perkhemahan Pendidikan Khas , Insiden Malam Pertamaku Di Sekolah : Part 1

Scout Camp 2010!
Cikgu-cikgi yang sertai Perkhemahan Pengakap Pendidikan Khas.

Cikgu nurul dan Cikgu Fynas telah menghasilkan banner yang cun dan smart setelah berpenat lelah ulang alik ke Medan Mara tempah banner. Nak mintak sponsor susah sangat nak dapat.  Hehehe...

Masa awal perkhemahan semua murid-murid nampak lemah dan tak bersemangat je. So, cikgu-cikgu pun suntik semangat lah kat diorang...

Sesi mengajar budak-budak khas ikat tali mengikut ikatan yang selalu diguna dalam pengakap. Pelbagai ikatan yang kitorang belajar haritu, antaranya ikatan buku sila, ikatan lilit balak, ikatan tindih kasih, ikatan bunga keti, dan ikatan simpul manok. Seronok gak aktiviti ni...

Budak-budak kena layan macam askar dengan Cikgu Baien. Hehehe...amacam adik-adik? Tertekan ke tak? Ala...cikgu semua dah rasa benda ni time cikgu sekolah dulu...so ni la masanya nak buat korang macam sindarella...kan...!

Pinggan mangkuk semua kena bawa sendiri, basuh sendiri lepas guna. Jangan nak harap mak bapak datang tolong suapkan nasi dalam mulut korang yer. Hehe, sebarang muka kesian cikgu tak akan layan! Ganas tak ?

Sesungguhnya malam pertama aku rasa macam dalam sangkar nyamuk. Puas aku berperang, namun aku kecundang dengan segerombolan nyamuk yang datang mencabul aku. Cis! Nasib baik kawan aku bawak mopiko...tapi ubat mopiko pun tak berkesan gak...Lepas ni kalau camping aku nak bawak kelambu!


P/s : Tahniah kepada diri aku sendiri, dalam nak taknak tidor sekolah...akhirnya aku berjaya. Pergh.




Comments

  1. mopiko ubat sapu untuk lepas gigit nyamuk.. not mosquito repellent !!

    cari ld ia guardian mosquito repellent also cari ubat nyamuk yg battery atau beli iphone n download app halang nyamuk !!

    ReplyDelete
  2. Sian kena cabul dengan nyamuk! best laa camp cmni!

    ReplyDelete
  3. gunakan shieldtox..keh keh(wat iklan jap)

    teringat farhan aizuddin, sikecil yg kena pergi camping gak baru-baru ni..hehe

    nasib baik sihat je...

    ReplyDelete
  4. tahniah.tidur gak kat sekolah.esok lusa buat lagi.menunggu aksi cabulmencabul bersama nyamuk episod dua.

    ReplyDelete
  5. aku fobia, tau takpe..entah camne aku leh tdo kat sekolah tah..aku ingat nak fly je memalam haha

    ReplyDelete
  6. dalila, hihi..kalau duduk kat khemah pakai sheildtox berkesan ke.. tak mati orang dalam khemah?

    ReplyDelete


  7. “Aku tahu, bahwa Engkau sanggup melakukan segala sesuatu, dan tidak ada rencana-Mu yang gagal.
    Firman-Mu: Siapakah dia yang menyelubungi keputusan tanpa pengetahuan? Itulah sebabnya, tanpa pengertian aku telah bercerita tentang hal-hal yang sangat ajaib bagiku dan yang tidak kuketahui.
    Firman-Mu: Dengarlah, maka Akulah yang akan berfirman; Aku akan menanyai engkau, supaya engkau memberitahu Aku.
    Hanya dari kata orang saja aku mendengar tentang Engkau, tetapi sekarang mataku sendiri memandang Engkau.
    Oleh sebab itu aku mencabut perkataanku dan dengan menyesal aku duduk dalam debu dan abu.”

    Setelah TUHAN mengucapkan firman itu kepada Ayub, maka firman TUHAN kepada Elifas, orang Teman: “Murka-Ku menyala terhadap engkau dan terhadap kedua sahabatmu, karena kamu tidak berkata benar tentang Aku seperti hamba-Ku Ayub.
    Oleh sebab itu, ambillah tujuh ekor lembu jantan dan tujuh ekor domba jantan dan pergilah kepada hamba-Ku Ayub, lalu persembahkanlah semuanya itu sebagai korban bakaran untuk dirimu, dan baiklah hamba-Ku Ayub meminta doa untuk kamu, karena hanya permintaannyalah yang akan Kuterima, supaya Aku tidak melakukan aniaya terhadap kamu, sebab kamu tidak berkata benar tentang Aku seperti hamba-Ku Ayub.”
    Maka pergilah Elifas, orang Teman, Bildad, orang Suah, dan Zofar, orang Naama, lalu mereka melakukan seperti apa yang difirmankan TUHAN kepada mereka. Dan TUHAN menerima permintaan Ayub.

    Lalu TUHAN memulihkan keadaan Ayub, setelah ia meminta doa untuk sahabat-sahabatnya, dan TUHAN memberikan kepada Ayub dua kali lipat dari segala kepunyaannya dahulu.
    Kemudian datanglah kepadanya semua saudaranya laki-laki dan perempuan dan semua kenalannya yang lama, dan makan bersama-sama dengan dia di rumahnya. Mereka menyatakan turut berdukacita dan menghibur dia oleh karena segala malapetaka yang telah ditimpakan TUHAN kepadanya, dan mereka masing-masing memberi dia uang satu kesita dan sebuah cincin emas.
    TUHAN memberkati Ayub dalam hidupnya yang selanjutnya lebih dari pada dalam hidupnya yang dahulu; ia mendapat empat belas ribu ekor kambing domba, dan enam ribu unta, seribu pasang lembu, dan seribu ekor keledai betina.
    Ia juga mendapat tujuh orang anak laki-laki dan tiga orang anak perempuan;
    dan anak perempuan yang pertama diberinya nama Yemima, yang kedua Kezia dan yang ketiga Kerenhapukh.
    Di seluruh negeri tidak terdapat perempuan yang secantik anak-anak Ayub, dan mereka diberi ayahnya milik pusaka di tengah-tengah saudara-saudaranya laki-laki.
    Sesudah itu Ayub masih hidup seratus empat puluh tahun lamanya; ia melihat anak-anaknya dan cucu-cucunya sampai keturunan yang keempat.
    Maka matilah Ayub, tua dan lanjut umur.

    ReplyDelete
  8. Thanks for providing the nice information here...thanks a lot for the nice share here.

    ReplyDelete
  9. it is really nice information shared by you here..thanks a lot for the nice share.

    ReplyDelete

Post a Comment